Bubla i solfim, ger det sig eller är det kört?

nikotino ///R-Rated
19 april 2011 · 518 Inlägg

Jag hämtade bilen idag efter att ha lämnat in den för toning, framrutan har en stor bubbla, jag såg det när jag hämtade bilen och visade den ansvariga, han sa att det är så i nån dag, och att vattnet i bubblan dunstar efter 2-3 dagar. Stämmer detta verkligen?

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Cruizr
19 april 2011 · 417 Inlägg

Det beror på hur stor. Är den för stor, blir den en luftbubbla när vattnet avdunstat.
Är den lite mindre, avdunstar vattnet och bubblan försvinner.

Bara att vänta 3 dagar och se vad som händer.

Mvh/ Joakim

Eddie_06
19 april 2011 · 76 Inlägg

Tjena Tino, hur är bubblan ? ser det ut som det är vatten? För om det gör det så kommer det avdunsta och försvinna så fort solen får lysa på.. smile Jag hade det på min Golf också, vart orolig men det kommer att gå bort så vida den inte är jätte stor?

sport
19 april 2011 · 93 Inlägg

Vänta  några dagar smile

Aero T16
19 april 2011 · 1 327 Inlägg

Har du tonat framrutan?

Rickard-v
19 april 2011 · 2 665 Inlägg

nikotino skrev:
Jag hämtade bilen idag efter att ha lämnat in den för toning, framrutan har en stor bubbla, jag såg det när jag hämtade bilen och visade den ansvariga, han sa att det är så i nån dag, och att vattnet i bubblan dunstar efter 2-3 dagar. Stämmer detta verkligen?

Solfilm på framrutan då gör det ju inget om det är en bubbla. Den måste du snart ta bort i alla fall antar jag.

Om det inte var typ 10% film?

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
nikotino ///R-Rated
19 april 2011 · 518 Inlägg

Ok, då återstår det att vänta ett par dagar då. Det gäller den vänstra framrutan.
Tack för svar pojkar, jag återkommer om ett par dagar.

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Danne_1977
19 april 2011 · 3 292 Inlägg

Det är nämligen såhär att det ska inte vara några bubblor när man lämnar in för toning.. allt vatten ska bort och toningen ska vara felfri..

Förutsättningen för ett bra toning är nämligen att man "skrapar/pressar" ut allt vatten direkt efter man monterat filmen och det är väldigt noga för att resultatet ska blir bra..   

Lämna tillbaka bilen och säg åt dom att åtgärda problemet direkt.. dom har gjort fel.. så är det bara.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
kolsyra Drievör
20 april 2011 · 39 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Det är nämligen såhär att det ska inte vara några bubblor när man lämnar in för toning.. allt vatten ska bort och toningen ska vara felfri..

Förutsättningen för ett bra toning är nämligen att man "skrapar/pressar" ut allt vatten direkt efter man monterat filmen och det är väldigt noga för att resultatet ska blir bra..   

Lämna tillbaka bilen och säg åt dom att åtgärda problemet direkt.. dom har gjort fel.. så är det bara.

Kan nog hålla med dig. Jag hade aldrig tagit imot bilen sådär då man faktiskt betalat ett åtskilliga tusenlappar och då ska det ffs vara bra gjort.

MeepMeep Finraggare
20 april 2011 · 2 381 Inlägg

Jag hade en liten bubbla, kanske 3x3 mm stor som torkade ur när jag tonade mina - men ni har rätt - bubblor skall bort direkt om de är så stora

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang