Köpråd - Max 80k -02>

TernFis
23 april 2011 · 246 Inlägg

steifan skrev:
Du får helt enkelt köpa en bil och inte använda den överhuvudtaget om du inte vill köpa reservdelar wink

**

Annars finns ju även Audi A4 (B6, from 2000) med diverse olika motorer. Men den övre kylarslangen
lär ju vara minst lika dyr där wink + att de inte ser så upphetsande ut designmässigt.

Lexus IS 200 finns också, men de är inte särskilt snåla (?) eller snabba (!), men
ganska billiga köpa och utbudet är stort verkar det som. Klarar iaf årsmodell +2000
+150hk och upp till 80000 i pris-kriterierna. Sen bör de väl hålla ganska bra, men
övre kylarslangen kanske är ruggigt dyr på dessa med. winkwink

Men hahah! xD

Jag tog kylarslangen som exempel xD kan ju ta jordkablen, batteri-kaross-motor.. 1000 spänn xD och så dyrt äre ju inte direkt med t.ex. volvo tongue

Just nu står det mellan:
Saab 9000 aero -97>
Volvo s/v70 t5
Saab 9-5 aero -02>
Passat 1,8t -01> (den enda med 1,8t motorn som jag kan tänka mig!)

Dyker nog upp mer bilar i huvudet jag kan tänka mig tongue Men ska provköra dessa förutom 9-5 då jag redan gjort det xD

Knallhattsson
25 april 2011 · 176 Inlägg

som sagts innan så kör du bara 1000 mil om året är nog bensin att föredra smile
ska du köpa tyskt så kan du även kolla mobile.de, importerade min v6 tdi förra helgen och tyskarna är duktiga på att serva sina bilar och vårda dem,dock får man se upp med miltalen men på nyare ska de inte va några bekymmer.
Vet hur mycket ja tankar på ett år oavsett om ja kör bensin eller diesel så fick bli diesel. skillnad i skatt ca 4-4500 pga 4-motion men men,smakar de så kostar de smile
annars skulle ja säga saab om du inte gasar allt för hårt, riktigt låga andrahandsvärden och billiga reservdelar

BMW E90 316i "Norsken" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang