6815
Sök

Framtida projekt!

13 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Tjennare!

Jag skulle vilja ha förslag på en billig liten bil som är rätt så lättrimmad. Den får inte kosta mer än 10k.
Jag hade tänkt mig något liknande renault 5 eller peugeot 205, eller något annat i den stilen(alltså en "minibil").
Jag ska även göra en hel del plåt arbete på bilen och som sagt försöka att trimma den rätt rejält med.
Senare sen skulle jag även vilja ha lite inspiration på hur bilen ska byggas!smile
Senast redigerat av vr6golf (24 april 2011)

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
24 april 2011
205 gti ! eller en honda civic

841 Inlägg
24 april 2011
min ford fiesta mk4 smile ??  14 000mil~ cirka    10lök=)

13 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
205 gti ! eller en honda civic

Jaa jag har funderat på en 205 och sen sätta i en mi16 motor:)

13 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Jag har tittat lite på en golf 2 gti, finns väldigt mycket reservdelar och grejer till dom på hemsidor. Även ca 20hk mer än en peugoet 205 gti. Men den kanske är tung och slö???
Senast redigerat av vr6golf (26 april 2011)

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
26 april 2011
vr6golf skrev:
Jag har tittat lite på en golf 2 gti, finns väldigt mycket reservdelar och grejer till dom på hemsidor. Även ca 20hk mer än en peugoet 205 gti. Men den kanske är tung och slö???

nej slö är den inte !! men tycker själv peggan känns lite piggare även om jag inte gillar lådan i peggan, känns som att växla en lastbil ungefär

13 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
vr6golf skrev:

nej slö är den inte !! men tycker själv peggan känns lite piggare även om jag inte gillar lådan i peggan, känns som att växla en lastbil ungefär

joo de kanske är sant den har ju nästan lika många hästar som golf 2 och vägar en aning mindre, men finns 10ggr mer delar till golf 2...

Ubåtsingenjör
7 383 Inlägg
26 april 2011
vr6golf skrev:
CHEEVA skrev:
vr6golf skrev:

joo de kanske är sant den har ju nästan lika många hästar som golf 2 och vägar en aning mindre, men finns 10ggr mer delar till golf 2...

nja det vet jag inte ... min polare har en och vi har hittat mycket prylar på skroten, man kan plocka prylar från bla cittra med sen passar ju många delar från andra modeller den så det är inga större problem med delar ! Det man ska göra är att hinka ner en mi16 eller mi16turbo med tillhörande låda bromsar mm så får man en trevlig bil !
Senast redigerat av CHEEVA (26 april 2011)

457 Inlägg
26 april 2011
205an med Mi16 motor wink

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

13 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
vr6golf skrev:
CHEEVA skrev:

nja det vet jag inte ... min polare har en och vi har hittat mycket prylar på skroten, man kan plocka prylar från bla cittra med sen passar ju många delar från andra modeller den så det är inga större problem med delar ! Det man ska göra är att hinka ner en mi16 eller mi16turbo med tillhörande låda bromsar mm så får man en trevlig bil !

hur mycket kan de kosta och regga om bilen till amatörbyggt fordon i så fall?
Senast redigerat av vr6golf (26 april 2011)

Sök