2628
Sök

Missnöjd frakten vid däckköp.

1 364 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Hej
Vill börja med att säga att detta är vad som hänt mig, finns säkert dom som varit jätte nöjda...

Iallafal så beställde jag 2st däck på skruvat.se då de va bra priser och gratis frakt,
Enligt dom själva så kommer däcken hem
till dörren eller till närmsta postombud, (skickas med posten)
Max6 arbetsdagar skulle det ta.

Efter 8 arbetsdagar så ringer jag för att kolla var däcken tagit vägen, får svar att statusen på paketen är lämmnas efter överrens kommelse? Får posten nummer och ringer och får till svars vart han skulle lämna paketet? (borde man inte få en bekräftelse eller nåt?)
Han säger iallafall att han kan komma imorgon, okej va bra säger jag vilken tid? Mellan 8-16 svarar han då, men hur ska jag då veta när jag ska vara hemma? Jag jobbar väll dom allt annat vanligt folk?
Han säger att dom inte kan säga någon tid och jag börjar bli riktigt ireterrad...
Iallfall så slutade det hela med att jag fick köra 8-9 mil bara för att hämta däcken....
Dom kunde inte lämna dom till något annat posombud heller enligt dom själva...

Tycker detta är helt otroligt, bara ett tips för er som tänkt beställa däck,

Tack för mig
Senast redigerat av torpis (28 april 2011)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 april 2011
Beangt skrev:
Hej
Vill börja med att säga att detta är vad som hänt mig, finns säkert dom som varit jätte nöjda...

Iallafal så beställde jag 2st däck på skruvat.se då de va bra priser och gratis frakt,
Enligt dom själva så kommer däcken hem
till dörren eller till närmsta postombud, (skickas med posten)
Max6 arbetsdagar skulle det ta.

Efter 8 arbetsdagar så ringer jag för att kolla var däcken tagit vägen, får svar att statusen på paketen är lämmnas efter överrens kommelse? Får posten nummer och ringer och får till svars vart han skulle lämna paketet? (borde man inte få en bekräftelse eller nåt?)
Han säger iallafall att han kan komma imorgon, okej va bra säger jag vilken tid? Mellan 8-16 svarar han då, men hur ska jag då veta när jag ska vara hemma? Jag jobbar väll dom allt annat vanligt folk?
Han säger att dom inte kan säga någon tid och jag börjar bli riktigt ireterrad...
Iallfall så slutade det hela med att jag fick köra 8-9 mil bara för att hämta däcken....
Dom kunde inte lämna dom till något annat posombud heller enligt dom själva...

Tycker detta är helt otroligt, bara ett tips för er som tänkt beställa däck,

Tack för mig

det är väl inte skruvats fel att posten är dåliga........
Senast redigerat av turboforssen (28 april 2011)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
28 april 2011
Allt handlar om leveransmetoden som användes. Jag misstänker att du valde hempaket eftersom du pratar om att de skulle köra ut paketet, alltså skickas det ju inte till ditt närmaste ombud utan till Postens åkeri som i sin tur kör ut paketet till dig. Tyvärr kan man bara få det levererat av Posten fram tills kl 16 (vilket är otroligt pantat), annars får man hämta paketet på poståkeriet, och det är oftast betydligt längre dit än till närmaste ombud. Man kan övertyga föraren att dumpa av paketet på ett annat serviceställe men oftast då på ett företagscenter eller annat större postkontor. Detta har jag gjort och det har fungerat, bara man ber snällt när de ringer. Då har du inte så långt att färdas som till åkeriet.

Återförsäljaren bestämmer inte vilket ombud eller specifikt åkeri som paketet skickas till. Detta väljer fraktfirman. Fraktmetoden kan ju ha valts av återförsäljaren, jag har aldrig beställt av Skruvat så jag vet inte hur de fungerar. Hempaket är dock dyrare, så att de skulle välja det automatiskt istället för vanligt postpaket låter ju lite konstigt.
Senast redigerat av Sheba (28 april 2011)

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

2 982 Inlägg
28 april 2011
skrev nyss,men raderade. insåg att det är POSTEN du är missnöjd med och inte skruvat...

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
28 april 2011
Rock-Star skrev:
skrev nyss,men raderade. insåg att det är POSTEN du är missnöjd med och inte skruvat...

Det beror ju på hur man ser det. Väldigt många webbutiker kan vara tydligare med vad de olika leveransmetoderna innebär och det är klart att man blir missnöjd på butiken om metoden som förmedlas verkar fungera på ett sätt men i själva verket inte alls fungerar på det viset. Jag vet inte hur pass tydliga Skruvat är, dock, men jag minns en beställning av en TV jag gjorde för ett par år sedan. Butiken skrev ut som postpaket och skickade som hempaket. Troligtvis så var kostnaden försumbar och butiken kanske ville vara schyssta men eftersom jag jobbar om dagarna så ställde det till med en hel del problem. Hade hellre sett att de pallfraktade den till företagscenter istället.

killercow
28 april 2011
Var nyss inne på skruvat.se å letade efter lite grejer. det är ju inte posten som levererar deras saker utan Schenker.

Dessutom gäller ju bara frifrakt om du hämtar på nått av "deras" utlämnings ställen. hemleverans kostar ju 299kr. står även på hemleverans att dom även kan komma kvällstid.

Hämtpaket kan du hämta ut inom 1-2 arbetsdagar och hemleverans enligt deras turlista.

nu blir man lite förvirrad när man själv funderar på att beställa

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
28 april 2011
killercow skrev:
Var nyss inne på skruvat.se å letade efter lite grejer. det är ju inte posten som levererar deras saker utan Schenker.

Dessutom gäller ju bara frifrakt om du hämtar på nått av "deras" utlämnings ställen. hemleverans kostar ju 299kr. står även på hemleverans att dom även kan komma kvällstid.

Hämtpaket kan du hämta ut inom 1-2 arbetsdagar och hemleverans enligt deras turlista.

Ah, Schenker... Då är det ännu värre. Använde dem en gång frivilligt och aldrig mer. Slutade med att jag fick köra fem mil för att kunna hämta det jag hade beställt för att de sa att de inte kunde köra ut på kvällen och inte hade något serviceställe i min kommun ens. Visst var de lite billigare än Posten, men man får oftast vad man betalar för. Samma sak med Bussgods, det var samma avstånd till deras utlämningsställe, jag fattar inte varför folk är så förtjusta i just Bussgods. roll
Senast redigerat av Sheba (28 april 2011)

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
28 april 2011
Ärligt talat så gillar jag Posten. De har ombud precis överallt och ett postpaket tar sällan över 1-2 dagar att leverera.

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 april 2011
Jag ändrade rubriken då detta inte är skruvats fel. Vi skall vara försiktiga med att hänga ut företag/personer/produkter eftersom det sällan blir rätt bild som målas upp.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
28 april 2011
StyX_ skrev:
Sheba skrev:
killercow skrev:

Ah, Schenker... Då är det ännu värre. Använde dem en gång frivilligt och aldrig mer. Slutade med att jag fick köra fem mil för att kunna hämta det jag hade beställt för att de sa att de inte kunde köra ut på kvällen och inte hade något serviceställe i min kommun ens. Visst var de lite billigare än Posten, men man får oftast vad man betalar för. Samma sak med Bussgods, det var samma avstånd till deras utlämningsställe, jag fattar inte varför folk är så förtjusta i just Bussgods. roll

Schenker verka inte ha så bra omdöme, däremot DHL, är dom bra?
Vad rekommenderar ni för fraktsätt om man ska sälja något och skicka det?

Beror alldeles på vart du bor och vi kan börja med Posten som exempel.
Jag har prick en mil till Östersund där även mitt företag finns. Skickar man företagspaket till mig får jag vänta MINST 4 dagar samt hämta det själv och det beror enligt posten på 2 saker.
1, Jag har lantbrevbärning
2, Mitt företag ligger inte i Östersunds komun.
Skickas sändningen som vanligt privat brev/paket så landar sändningen direkt vid ytterdörren från lantbrevbärarens Jumpy, Cittra, Fiat eller vad han nu kommer i om inte lådan är för stor. Då kommer avin efter några dagar i postlådan. SMS-tjänsten klickar i princip alltid så det brukar vara ett evigt jagande efter mina sändningar, ingen förklaring kan ges varför det gång på gång aldrig fungerar. Well, då hämtar jag sändingen på en mack 8 kilometer härifrån. Är det däck eller skrymmande så får jag åka på Postens företagcenter (även som privatperson) och då är det 10km att åka. På företagcentret går det att betala både kontant eller med kort. Så har vi då sorgebarnet Poståkeriet. Sändingarna därifrån körs ut utan att ringa, SMS´a eller skicka avier och bilen kommer nångång under dagen. Är ingen hemma dumpas paketet ibland annars kommer ett ilsket meddelande i brevlådan några dagar senare att Posten har försökt leverera utan att någon tog emot och ska sändningen köras ut på nytt kostar det 250kr extra. Nästa allternativ, hämta själv. Poståkeriet ligger 12km hemifrån och liknar Fort Knox med porttelefoner, legitimationer och väntan utanför på gården. Endast exakt rätt belopp i kontanta pengar annars går det inte att hämta... VA??? lever vi inte i år 2011?

DHL
Klickar aldrig! SMS eller på e-post. Hämtar gör jag på deras kontor 8km hemifrån. Körs varorna ut ringer dom först om det inte är en polare som kör och som vet hur det funkar hos mig.

Shenker
Klickar aldrig! E-post, avi i postlådan eller ett telefonsamtal. Hämtar gör jag på samma mack som postsändningar. Körs varorna ut ringer dom först om det inte är en polare som kör och som vet hur det funkar hos mig.

Bussgods
12km bort. Billigast frakt alla dagar, ringer eller SMS´ar. Dessutom kan man "rycka" sändningar direkt ur bussen även sent på kvällarna om det är panik. KLOCKRENA!!!

Fixarn, Fraktarna etc. samma sak, ett telefonsamtal och man kommer överens om lev. Behöver jag säga att jag i princip aldrig använder mig av Posten.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Forummoderator
26 470 Inlägg
28 april 2011
hotrodder skrev:
StyX_ skrev:
Sheba skrev:

Schenker verka inte ha så bra omdöme, däremot DHL, är dom bra?
Vad rekommenderar ni för fraktsätt om man ska sälja något och skicka det?

Beror alldeles på vart du bor och vi kan börja med Posten som exempel.
Jag har prick en mil till Östersund där även mitt företag finns. Skickar man företagspaket till mig får jag vänta MINST 4 dagar samt hämta det själv och det beror enligt posten på 2 saker.
1, Jag har lantbrevbärning
2, Mitt företag ligger inte i Östersunds komun.
Skickas sändningen som vanligt privat brev/paket så landar sändningen direkt vid ytterdörren från lantbrevbärarens Jumpy, Cittra, Fiat eller vad han nu kommer i om inte lådan är för stor. Då kommer avin efter några dagar i postlådan. SMS-tjänsten klickar i princip alltid så det brukar vara ett evigt jagande efter mina sändningar, ingen förklaring kan ges varför det gång på gång aldrig fungerar. Well, då hämtar jag sändingen på en mack 8 kilometer härifrån. Är det däck eller skrymmande så får jag åka på Postens företagcenter (även som privatperson) och då är det 10km att åka. På företagcentret går det att betala både kontant eller med kort. Så har vi då sorgebarnet Poståkeriet. Sändingarna därifrån körs ut utan att ringa, SMS´a eller skicka avier och bilen kommer nångång under dagen. Är ingen hemma dumpas paketet ibland annars kommer ett ilsket meddelande i brevlådan några dagar senare att Posten har försökt leverera utan att någon tog emot och ska sändningen köras ut på nytt kostar det 250kr extra. Nästa allternativ, hämta själv. Poståkeriet ligger 12km hemifrån och liknar Fort Knox med porttelefoner, legitimationer och väntan utanför på gården. Endast exakt rätt belopp i kontanta pengar annars går det inte att hämta... VA??? lever vi inte i år 2011?

DHL
Klickar aldrig! SMS eller på e-post. Hämtar gör jag på deras kontor 8km hemifrån. Körs varorna ut ringer dom först om det inte är en polare som kör och som vet hur det funkar hos mig.

Shenker
Klickar aldrig! E-post, avi i postlådan eller ett telefonsamtal. Hämtar gör jag på samma mack som postsändningar. Körs varorna ut ringer dom först om det inte är en polare som kör och som vet hur det funkar hos mig.

Bussgods
12km bort. Billigast frakt alla dagar, ringer eller SMS´ar. Dessutom kan man "rycka" sändningar direkt ur bussen även sent på kvällarna om det är panik. KLOCKRENA!!!

Fixarn, Fraktarna etc. samma sak, ett telefonsamtal och man kommer överens om lev. Behöver jag säga att jag i princip aldrig använder mig av Posten.

Är Fiat dom kör ja, och farsan är en av dem som kör hos dig..
Ursäkta offtopic.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

13 Inlägg
29 april 2011
beställa däcken på däckfirma? nån kontakt måste du ha wink

1 364 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
Dom skickar allt med schenker förutom däcken...
Och jag hade inga valmöjligheter att välja om de skulle skickas hem eller inte, det valdes automatiskt utan att dom skrev något om det ? och ja de skulle va grattis Då anser ju jag att det är skruvats fel då dom inte skriver tillräkligt med info. stod inte ens att dom skickas med posten..  och absolut ingenting om att det skulle levereras till dörren det fick jag reda på när jag ringde..

1 079 Inlägg
29 april 2011
Mina däck fick jag en avi om att de fanns att hämta på postcenter, då jag inte var hemma för leverans men de beställde jag från däckonline. På vissa firmor (icke namngivet) så har paketet en förmåga att försvinna häromkring, har fortfarande paket som jag fick avi på att de finns att hämta ut på mitt utlämningsställe men det har aldrig kommit fram nåt, de står som sorterade i deras system sedan så helt plötsligt kommer avier om att paketen är försenade och att man ska ta kontakt där man köpte ifrån. Lustigt det verkar gälla bildelar oftast som de försvinner, annat crap kommer fram, måste vara någon bilintresserad som får med sig det hem.

Idag så vägrade en chaufför skriva på att det var fraktskadat gods, ville bara att han skulle intyga att det var skadat men icke det fick vi ta bild på som bevis. vet inte vad reglerna säger men kändes som det kunde vara smidigare.
Senast redigerat av Madhouse (29 april 2011)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 364 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
okej får bli att beställa från däckonline nästa gång smile låter lurigt de där faktiskt smile

1 803 Inlägg
30 april 2011
Har beställt mycket från skruvat.se dock inga däck ännu och det har alltid fungerat ypperligt.
Vad det gäller leveranserna så har jag valt att leverera varorna till det ombud som ligger bäst till för mig istället för det närmsta ombudet. Bara att ändra leveransadressen (kostar ju inget extra).
Hempaket har jag aldrig provat eftersom det dels är dyrare och dels svårt att hålla sig hemma precis när dom vill komma.

Sök