PSN Hackat, Hackarna kan ha kommit över användarnas uppgifter.

Hexon
27 april 2011 · 113 Inlägg

Kan kanske vara bra och veta. Som en del säkert vet så har Psn varit nere ett tag då hackare har stängt ner den. Och nu har Sony själva gått ut och meddelat att namn, födelsedata och kreditkortsnummer kan ha stulits av hackarna.

Mer finns att läsa på http://www.gamereactor.se/nyheter/27091 … %F6senord/

Jag gjorde den säkerhetsåtergärd att jag flyttade mina pengar från lönekontot till mitt sparkonto som ej är kopplat till mitt kreditkort. Få bli så för min del tillsvidare till Sony bekräftat annat.

Jobbigt och byta lösen med på alla femtielva olika forum och sidor med sad

Mvh Hexon
Volvo 240 V8 "Supercharged" (1985)
KennethL
27 april 2011 · 412 Inlägg

Alltså, chansen att dom intresserar sig av att kolla vilka forum du är med på är ju minimal så att du ska behöva byta lösenord överallt är ju lite overkill.

Om de nu har kommit över kontonummer osv så tror jag inte att dom kommer bry sig om något annat.
Men nu har jag iaf en förklaring till varför man inte kunnat lira nå Bad Company 2 när man legat hemma i helgen iaf. Jag höll på att bli galen och trodde att mitt PS3 buggade ur.

135
├┼┼
24 R
Hexon
27 april 2011 · 113 Inlägg

Det med olika forum och lösenord är jag inte så orolig för egentligen.

Där emot kreditkortnr, inte för att jag tro att hackarna själva skulle använda sig av dom då detta mer verka som de vill förstöra för Sony. Utan om informationens snarare skulle komma ut offentligt och dom då skulle komma i fel händer så att säga.

Du får lira Bc2 på Pc wink

Mvh Hexon
Volvo 240 V8 "Supercharged" (1985)
EmilGustavsson
27 april 2011 · 97 Inlägg

Hexon skrev:
Kan kanske vara bra och veta. Som en del säkert vet så har Psn varit nere ett tag då hackare har stängt ner den. Och nu har Sony själva gått ut och meddelat att namn, födelsedata och kreditkortsnummer kan ha stulits av hackarna.

Mer finns att läsa på http://www.gamereactor.se/nyheter/27091 … %F6senord/

Jag gjorde den säkerhetsåtergärd att jag flyttade mina pengar från lönekontot till mitt sparkonto som ej är kopplat till mitt kreditkort. Få bli så för min del tillsvidare till Sony bekräftat annat.

Jobbigt och byta lösen med på alla femtielva olika forum och sidor med sad

Men dom som har hackat PSN sa själva i en video som dom har postat på youtube att DOM INTE VILL åt oss användare utan bara Sony

Men men för att vara på den säkra sidan så för ja över alla mina pengar till ett annat konto
Sen får man väl byta lösen på PSN när de kommer igång smile

Är man tyst så säger man inget och säger man något, då tystnar man efter ett tag och går därifrån..
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
27 april 2011 · 1 874 Inlägg

Vad jag kan se så verkar det här först och främst bara ha drabbat Amerikanska delarna av PSN. Jag oroar mig icke!

Hexon
28 april 2011 · 113 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Vad jag kan se så verkar det här först och främst bara ha drabbat Amerikanska delarna av PSN. Jag oroar mig icke!

Var har du fått detta bekräftat? Att det endast gäller Usakonto. som jag har kunnat läsa mig runt på olika forum så gäller det Psn över lag. Psn ligger nere i hela världen inte bara i Europa.

Mvh Hexon
Volvo 240 V8 "Supercharged" (1985)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
2 maj 2011 · 1 874 Inlägg

Sitter på jobbet nu. Har inte adressen här... men det var en officiell Sony-post, där det stod vilka Amerikanska bankkunder som behövde vara oroliga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang