2216
Sök

Pontiac Trans Am -82 Twin Turbo V8 "Gatlegal och 9 sekunder 2012?"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 mars 2011
Mechanimal skrev:
Jävlar, då lär det ju funka med original exteriör då iaf, skönt smile Diff samt drivaxlar, check, ska också försöka leta lite smile Tackar för infon, och ifall du hittar något så hör gärna av dig smile

Will do, ska hålla utkik om jag kan hitta något åt dig! smile
Senast redigerat av Rinnegan (6 mars 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Rinnegan skrev:
Mechanimal skrev:
Jävlar, då lär det ju funka med original exteriör då iaf, skönt smile Diff samt drivaxlar, check, ska också försöka leta lite smile Tackar för infon, och ifall du hittar något så hör gärna av dig smile

Will do, ska hålla utkik om jag kan hitta något åt dig! smile

http://www.summitracing.com/parts/STR-R542057/

Är det något vettigt? Limited Slip, men står ej hur mycket, men det är Strange iaf smile
Senast redigerat av Mechanimal (6 mars 2011)

"When innovation meets passion!"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 mars 2011
Mechanimal skrev:
http://www.summitracing.com/parts/STR-R542057/

Är det något vettigt? Limited Slip, men står ej hur mycket, men det är Strange iaf smile

Kan funka, tycker dock att Summit har så äckligt dåligt med info så jag vet inte riktigt om det är rätt tyvärr.

EDIT- Det måste ju vara rätt, satt och kollade och de utrustades bara med 10bults axel.
Senast redigerat av Rinnegan (6 mars 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Vart tyvärr ingen uppstart nu i helgen då vi misstänker att tändspolen är SLUT, så jag ska bege mig Custom Racing i veckan och höra om en ny och ifall de ej har så blir det en MSD-fördelare från Ebay eller nåt =P

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Nu ska jag riva ur motor och elsystem samt sprutet och göra helt om, det ska i ett modernt sprut och ett vettigt insug och gå över allt top-to-bottom. Börjar med att riva ur el och motor till nästa helg lite smått, får se hur död man är efter jobbet.

Det kommer att ta tid, som fan, men det får det fan göra. Målet? Well, en av de snabbaste gatlegala bilarna i krokarna får väl funka som mål. Inget motorswap inför besiktning, inget sänkt laddtryck. DET är vad JAG menar med gatLEGAL, sen får folk tycka hur fan de vill.

Kanske kommer ut sommaren 2012 om jag har hunnit få råd med allting som behövs till dess osv. osv.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Nu är bilen såld till ett Pro Street team i Söderhamn, duktiga killar med 6-sekunders chassie på -02;as Camaro t.ex. och annat gott, mycket kompressormatat i V8-form smile Hoppas de får liv i maskinen så man får se den gå jävlar på strippen. Siktar på nya mål, vilka de är vet jag inte än men tänkt titta på en hel del smile

Så bilen är SÅLD, moderator kan låsa tråden.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
4 maj 2011
Mechanimal skrev:
Nu är bilen såld till ett Pro Street team i Söderhamn, duktiga killar med 6-sekunders chassie på -02;as Camaro t.ex. och annat gott, mycket kompressormatat i V8-form smile Hoppas de får liv i maskinen så man får se den gå jävlar på strippen. Siktar på nya mål, vilka de är vet jag inte än men tänkt titta på en hel del smile

Men vafalls, jag var ju rätt sugen på den din lilla jäkel.

Synd att den är såld dock, såg fram emot tråden.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Rinnegan skrev:
Mechanimal skrev:

Men vafalls, jag var ju rätt sugen på den din lilla jäkel.

Synd att den är såld dock, såg fram emot tråden.

Ja jag är ledsen, det gick rätt fort från att han kollade på den till han kom och hämtade den, men den har ju legat ute på annons i säkert 2 månader. Han har lovat att höra av sig när de får igång den =P

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 maj 2011
Mechanimal skrev:
Ja jag är ledsen, det gick rätt fort från att han kollade på den till han kom och hämtade den, men den har ju legat ute på annons i säkert 2 månader. Han har lovat att höra av sig när de får igång den =P

Ah okej, ja får väl hoppas på att de får igång den iaf. smile

Sök