Någon mer än jag som är sjukt trött på folk som inte kan Svenska i annons sammanhang?

hedley Saaboholic
8 maj 2011 · 3 129 Inlägg

JapMax skrev:
Folk är dumma i huvudet, så är det bara.

Troligtvis dagens sanning.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Glader9991
8 maj 2011 · 956 Inlägg

ToTTeN skrev:
Håller med!.

Dock har man ett MOBIL nummer i annonsen så är det faktiskt okej att ringa dygnet runt. Vill man inte bli störd så har man möjligheten och stänga av mobilen!

Nej. Det är det inte.
Jag tycker det anses som vanligt vett och etikett att man ringer inte på natten.
Majoriteten av Sveriges befolkning sover på natten.



Miklen skrev:
Jag lär väl märka av snart.. Men jag lägger aldrig ut varken reg. nummer eller telefonnummer i annonsen. Det får man via mail om jag tycker att köparen verkar intressant. Visst vill jag sälja men jag vill också sälja till rätt köpare.. Det jag uttryckligen brukar inkludera i annonsen är iaf...

- Endast SVENSKtalande.
- Sista priset står i annonsen, fråga efter det igen och du kan leta vidare.
- Jag har aldrig haft några syskon så påstå inte att du är min brorsa.
- Bara för jag säljer bilen är jag inte din kompis.
- Byter endast mot pengar. Inget annat.
- Respektera alternativen för att kontakta mig så respekterar jag dig.
- Endast seriösa och intresserade köpare. Oavsett nationalitet. Jag säljer inte till förmedlare osv.

Kalla det rasistiskt men alla som försökt sälja en bmw vet att det är precis så det låter.. gäller såklart andra bilar också, men vi har också rätt att använda blocket.

Ett annat tips är ju att skriva:


"Pris: 100 000kr.
Ska det prutas är priset 130 000kr."
T.ex.
Så kan de få pruta på hur mycket de vill på 130 000. För vissa verkar vara prut-kåta.

Senast redigerat av Glader9991 (8 maj 2011)

Miklen
9 maj 2011 ·

D står faktiskt i annonsen ja ska lägga ut på E46an.. prut priset är 20tkr över smile.. så ja..det är oxå trevligt att lägga ut.

hedley Saaboholic
9 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Glader9991 skrev:

ToTTeN skrev:
Håller med!.

Dock har man ett MOBIL nummer i annonsen så är det faktiskt okej att ringa dygnet runt. Vill man inte bli störd så har man möjligheten och stänga av mobilen!

Nej. Det är det inte.
Jag tycker det anses som vanligt vett och etikett att man ringer inte på natten.
Majoriteten av Sveriges befolkning sover på natten.



Miklen skrev:
Jag lär väl märka av snart.. Men jag lägger aldrig ut varken reg. nummer eller telefonnummer i annonsen. Det får man via mail om jag tycker att köparen verkar intressant. Visst vill jag sälja men jag vill också sälja till rätt köpare.. Det jag uttryckligen brukar inkludera i annonsen är iaf...

- Endast SVENSKtalande.
- Sista priset står i annonsen, fråga efter det igen och du kan leta vidare.
- Jag har aldrig haft några syskon så påstå inte att du är min brorsa.
- Bara för jag säljer bilen är jag inte din kompis.
- Byter endast mot pengar. Inget annat.
- Respektera alternativen för att kontakta mig så respekterar jag dig.
- Endast seriösa och intresserade köpare. Oavsett nationalitet. Jag säljer inte till förmedlare osv.

Kalla det rasistiskt men alla som försökt sälja en bmw vet att det är precis så det låter.. gäller såklart andra bilar också, men vi har också rätt att använda blocket.

Ett annat tips är ju att skriva:


"Pris: 100 000kr.
Ska det prutas är priset 130 000kr."
T.ex.
Så kan de få pruta på hur mycket de vill på 130 000. För vissa verkar vara prut-kåta.

Äntligen någon mer än jag som uppfostrades till att ta hänsyn.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
9 maj 2011 · 1 874 Inlägg

hedley skrev:
Haha, sånt folk är roligt. Ringer och ska ha hjälp att fixa sina grejer. Skaffa en umgängeskrets? xD

Håller med. Förstår mig fasen inte på folk ibland... helt otroligt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang