4169
Sök

Oljekylning på Automatlåda? (850)

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Tjena... skall monntera dit en oljekyl på min 850 Automat men  har lite funderingar på hur stor den bör vara
Hade tänkt kyla Automatlådans olja lite mer då den kommer gå med trim.. och för att spara lådan skall man ju kyla oljan.... men min  fråga är ju hur stor bör kylaren vara?? för stor e la inte bra o för liten är väl inte heller bra?

nån som har monterat på en kylare på sin nånngång??

mvh

Mvh// Okim // Jocke

4 824 Inlägg
6 maj 2011
det är en kylslinga i kylet till motorn orginal och sen så finns det ett extra oljekyl att köpa på volvo och den monteras i serie med orginal.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Christian S skrev:
det är en kylslinga i kylet till motorn orginal och sen så finns det ett extra oljekyl att köpa på volvo och den monteras i serie med orginal.

Gött det får inhandla ett sådant då...
smile

Mvh// Okim // Jocke

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 maj 2011
Tänk på att montera den på returen, annars värmer kylvattnet upp oljan istället.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

4 824 Inlägg
10 maj 2011
RD_87 skrev:
Tänk på att montera den på returen, annars värmer kylvattnet upp oljan istället.

om man köper en orginal extra oljekylare så får man med allting som behövs samt en monteringsbeskrivning så det blir nog svår att montera den på fel slang wink

ska själv köpa en och montera på min V70

Mvh Christian

* Voff voff *
11 143 Inlägg
10 maj 2011
Vet du ungefär vad den kostar?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

4 824 Inlägg
10 maj 2011
enligt en gammal tillbehörekatalog till 850/X70 jag har så kostade oljekylet då 2075:- och sen ett rörkit om man har turbo 610:- men som sagt det är gamla priser och stämmer garanterat inte med idag.

Mvh Christian

Sök