2097
Sök

Lån utan fast anställning men har månadslön..

3 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hej

Har en fråga kring billån. Det är så att jag jobbar och tjänar strax över 40 000 i månaden men jobbet jag har är i form av en konsultanställning så det finns inga kontrakt och det är åt ett företag utomlands.

Pengarna kommer in på min svenska bank och det har de gjort i två månader.

Min fråga är; tror ni att min bank skulle bevilja ett lån på 180 000? Övriga tillgång jag har är 50 000 i ett företag och en bil som idag är värd ca 55 000.

Är 26år föresten och egentligen studerar jag fortfarande, konsultjobbet gör jag vid sidan om.
Vet inte vad banken tycker om det?

Inser att det givetvis är bäst att ringa upp dem och fråga, men klockan är nu strax 00.00 och vill gärna ha något form av klarhet i detta ikväll - om möjligt.

Mycket tacksam för svar smile

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 maj 2011
Eftersom ingen bank är medlem på gorg så är det nog bäst att du ringer dom på måndag.
Eller du kom helt plötsligt på det klockan 00.00 en fredag?

KHRacing
14 maj 2011
Ja jag tvivlar mkt starkt på att du får ett lön på de kriterierna du nämnt !

3 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Wanegardh - förstår inte poängen i ditt svar. Givetvis kommer jag ringa banken på månad, antar att det är underförstått.

Som de flesta andra som ställer en fråga på ett forum, så är jag nyfiken på om någon annan är/har varit i samma situation.

Återigen, mycket tacksam om någon som varit i denna situation/vet något kan ge mig lite klarhet!

3 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
Ja jag tvivlar mkt starkt på att du får ett lön på de kriterierna du nämnt !

Tack för svar. Jag är också mycket osäker därav frågan. Får helt enkelt hålla tummarna och slipa munlädret inför måndag!

4 767 Inlägg
14 maj 2011
Jag tror att ända sättet att få ett lån på de grunderna, är om någon vän eller släkting med på pappret bra ekonomi kan gå i borgen för dej.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

12 086 Inlägg
14 maj 2011
Fråga Bluestep.. lr maffian.

1 353 Inlägg
14 maj 2011
JapMax skrev:
Fråga Bluestep.. lr maffian.

bluestep måste ha bostad som säkerhet, så då måste du bo i bostadsrätt eller villa

There's no replacement for displacement

Sök