Projekt: Audi s4 v8 RWD (1994) -Drifting Modified-

eviltyson00
6 september 2010 · 54 Inlägg

Ors skrev:
Var oxå inne på samma linje att bygga RWD S4 dock av en turbo,men har pratat med dom som provat och tydligen håller inte bakdiffen. Vet du nått om detta? Bakdiffen ska dock vara starkare på V8 modellen,sitter väl en torsen där på V8 istället för eldiffen....eller?

Men man kanske kan montera V8 diffen på S4an med eldiffen?

Oj mycket frågor blev det men intressant detta.

det sitter en vakum styrd diff på min.. det ennda jag vet är att vicktor på DBR kör med en likadan på sin 700hk sport quattro och det håller tongue ...

KHRacing
6 september 2010 ·

eviltyson00 skrev:
Pappa är bra kommpis med viktor Chef på Dahlbäck Racing. Så jag ska ta med bilen dit och se om dom har en bra lösning på hur man ska göra med lagren och drivaxlarna fram.. tongue

Lösning ?
plocka ur axlarna ur drivknutarna inre och yttre på var sida... yttre sitter då fast med centrummuttern såklart.
Inre får man göra en lösning i lämplig fort som gör att hubben ej kan ploppa ur växellådan, typ ett fäste i stål som sitter emot hubbenm en så att den kan snurra fritt, jag har själv en bit 3mm stålplåt som sitter max 1mm ifrån inre hubbarna så de snurrar fritt hela tiden.

ingen anledning att ta bilen te Dahlbäck enbart för detta. finns inga färdiga lösning nånstans.

mvh k

EDIT,,, sorry . hade skrivit detta tidigare ju  smile

Senast redigerat av KHRacing (6 september 2010)

eviltyson00
8 september 2010 · 54 Inlägg

KHRacing skrev:

eviltyson00 skrev:
Pappa är bra kommpis med viktor Chef på Dahlbäck Racing. Så jag ska ta med bilen dit och se om dom har en bra lösning på hur man ska göra med lagren och drivaxlarna fram.. tongue

Lösning ?
plocka ur axlarna ur drivknutarna inre och yttre på var sida... yttre sitter då fast med centrummuttern såklart.
Inre får man göra en lösning i lämplig fort som gör att hubben ej kan ploppa ur växellådan, typ ett fäste i stål som sitter emot hubbenm en så att den kan snurra fritt, jag har själv en bit 3mm stålplåt som sitter max 1mm ifrån inre hubbarna så de snurrar fritt hela tiden.

ingen anledning att ta bilen te Dahlbäck enbart för detta. finns inga färdiga lösning nånstans.

mvh k

EDIT,,, sorry . hade skrivit detta tidigare ju  smile

klart jag kan göra det själv. Men kostar ju inget så då spelar det ju inngen roll om dom fixar det..

qvistlund
9 september 2010 · 18 Inlägg

låter som ett intressant projekt. skriv gärna lite om trimmningen av motorn

Pontiac trans am "sommarbil" (1987)
ticcen
5 januari 2011 · 49 Inlägg

kommer du nånvart smile

Ors
19 januari 2011 · 3 Inlägg

eviltyson00 skrev:

Ors skrev:
Var oxå inne på samma linje att bygga RWD S4 dock av en turbo,men har pratat med dom som provat och tydligen håller inte bakdiffen. Vet du nått om detta? Bakdiffen ska dock vara starkare på V8 modellen,sitter väl en torsen där på V8 istället för eldiffen....eller?

Men man kanske kan montera V8 diffen på S4an med eldiffen?

Oj mycket frågor blev det men intressant detta.

det sitter en vakum styrd diff på min.. det ennda jag vet är att vicktor på DBR kör med en likadan på sin 700hk sport quattro och det håller tongue ...

Ok,men kör han bakhjulsdrivet?

eviltyson00
16 maj 2011 · 54 Inlägg

FÄRDIG!!




Ska bara lackas mattsvart

ECO_Astra
17 maj 2011 · 173 Inlägg

Göött! Hur känns den att köra?

Toyota Supra mk4 "2JZ E85" (1996)
eviltyson00
17 maj 2011 · 54 Inlägg

ECO_Astra skrev:
Göött! Hur känns den att köra?

Förvånansvärt lätt körd!:p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang