2625
Sök

Suzuki 450 Rmz -06 som inte startar.. bara tvärrdog

120 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
#1
tjena, har en 450 Rmz.. som inte vill som jag.

jo jag körde på crossbanan i veckan gick som en dans inget krångel.. men sen när jag kom hem och skulle köra in den till garaget och ställde upp den på pallen så fick den gå på tomgång  sen stund sen har jag ett mkt litet skramel sen tvärdör den....    ??? tänkte jag och hoppade på den och försökte få igång den.. men efter typ 30-40 kickar så baktände den de va de ända livstäcknet.. likadant dagen efter..
tog bort stiftet blött.. torkar av och kollar gnistan och den slår ok gnista och soppa i tanken... trycker i stiftet fotfarande dött.. 


så mina 2hjuls raggare  vad sägs?  nån som har varit med om liknande?  har ni mer frågor ställ dom!


MVH en depping crossåkare

207 Inlägg
7 maj 2011
#2
lyft ventilkåpan och kolla så kamkedjan är bra spänd. och att alla markeringar är rätt.

120 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
#3
lyfte ventilkåpan nyss allt såg bra ut bra spänn på kedjan, alla ventiler gick ner fint såg inte skumt.

120 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
#4
köpte ett stift idag och satte i men inget liv i hojen bara en baktändning efter typ 20 kickar.
fin gnista. men tog ur stifter och de va ju knappt blött och luktar knapt bensin??
surar inte 4taktare ner tändstiften?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 maj 2011
#5
Känns kompet som vanligt ?
Har den autodekompressionsventil ?

Autotech

120 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
#6
jag tycker att kompet är som de var innan,  vet faktiskt inte om den har dekompventin. sitter de sånnt på 450? isf vart sitter den

Rejsa ?
2 959 Inlägg
12 maj 2011
#7
Zorg skrev:
jag tycker att kompet är som de var innan,  vet faktiskt inte om den har dekompventin. sitter de sånnt på 450? isf vart sitter den

Osäker på om den men många har det, brukar påverka ena avgasventilen vid låga varvtal för att den ska vara lättare att kicka igång.
Den släpper ut lite komp, tänkte bara så den inte hängt sig.
Haft det problemet på en Honda med liknande symtom.

Eller hur ny är den ? Det är inte inte en 10:a eller nyare med sprut eller ?

Autotech

120 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
#8
okej, vart sitter den ventilen?
det är en 2006

207 Inlägg
12 maj 2011
#9
sitter i avgaskammen. fjäderbelastat

Ointresserad.
936 Inlägg
12 maj 2011
#10
Tändkabel? Kollat så det inte är glapp i dödarknappen eller liknande?

Teabag appreciation club.

120 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
#11
har kikat på de-kompen den funkar bra den gick till baka om man tog fingret och tyckte bakåt på den där axlen.

den har ju gnista.. testade och koppla ur kontaktstycket till dödaren men då blev de igen gnista. plugga i den igen och så va de gnista igen

120 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
#12
har även provat startgas i luftfiltret.. inte ett liv,  några droppar soppa rätt ner i loppet och i med stiftet och kicka.. stendöd

207 Inlägg
14 maj 2011
#13
då är det nog något elfel.

120 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
#14
jo man har ju spekulerat en hel del..  men som sagt gnista har den. fick en tanke bara sitter de svänghjulsgivare på dessa maskiner? men om den skulle va trasig skulle den ge gnista då?

207 Inlägg
16 maj 2011
#15
du har ju givare i svänghjulet. ta loss och kolla kablarna och så överallt. tänder den inte på startgas bör det vara tändningen.

120 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
#16
insugs kammen som hade rappat typ 1/3 varv. är igen automatisk återspännare till kamkedjan

Rejsa ?
2 959 Inlägg
27 maj 2011
#17
Zorg skrev:
insugs kammen som hade rappat typ 1/3 varv. är igen automatisk återspännare till kamkedjan

Inga krockar mellan kolv/ventil ?

Autotech

120 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
#18
lämnade in den till den lokala cross mekanikern. han sa att de va nära.. men de va ju rundgång allt såg fint ut sa han provkörd


Sök