Har förut haft platt tv´n ihopkopplad med förstärkaren till dom kära "bamsehögtalarna" och varigt hel nöjd

Men nu har man glatt gått och handlat sig en ny lite större platt tv av samma märka som tidigare
ANDERSSON för den som undrar...
problemet nu är då att gamla tv´n var kopplad från (om jag minns rätt) "Line out" = röd och vit RCA till förstärkaren INPUT = röd och vit RCA
alltså analog signal från båda håll
Nya tv som är av samma märke som tidigare har tydligen (som jag uppfattar det) uppgraderat till en "koaxial digital ljudutgång" (Coax.OUT) enligt manualen. Fattar det som att det är en digital ljudsignal?
OM jag har fattat rätt så måste jag ha nån kabel eller omvandlare från digital ljudutgång (TV- coax.OUT) till analog ingång (Förstärkare - 2xRCA) för att få TVn´s ljud genom stereons högtalare???
Finns det något sådant eller hur skall jag göra??? visst går det att köra med hörlursutgången (3.5mm plugg) men då lär det ju bli ett ganska dåligt ljud och ett väldigt kopplande i och ur när man ska skifta mellan tv ljud och stereo ljud... vill kunna göra som tidigare - skifta mellan tv och stereo genom att slå på eller av stereon med fjärrkontrollen
Hoppas nån här förstår vad jag menar och har en bra lösning