Gamlingar som kör snabba bilar! (Focus RS, Golf R, C63 AMG mm)

tucce
10 juni 2011 · 106 Inlägg

Man tappar inte leklusten fast man blir äldre. Jag är 56 år med bil med hk 200+, 40 knops båt och mc.
Gasa på gubbhj.....


   Bosse

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
10 juni 2011 · 5 650 Inlägg

varför skulle inte gammlingarna inte köpa såna vem vet vad dom hade för fräna bilar på 70/80 talet. och att de nu är så pass täta att de kan gå och pynta nya fråna bilar för tonvis med ihopsparade pengar genom hela arbetslivet.

och de ser de säkert tvärt om att varför skulle just snor ungarna ha dom 18-30 who knows liksom

man köper de man vill ha helt enkelt.

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Stellan_Clausen
11 juni 2011 · 635 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:
Jag har börjat märka att gamla tanter har börjat köra snabba bilar, har bla sett en tant som var minst 65+ hon körde en grön Focus RS (nya) och en annan som körde C63 AMG och igår såg jag en som körde en Golf R.

Har även sett flera gamla tanter som kör dyra och snabba bilar bla Evo X, Volvo S60R, Subaru WRX STi 04 (!)
BMW M5 mm

Hur är det här? Köper de dessa bilar själva eller blir de lurade av bilförsäljaren? för alla dessa bilar finns som "vanliga" versioner.

Vad tycker ni?

För mej är det helt naturligt att gamla damer kan äga och köra snabba bilar, kan dom göra det i övriga världen så varför inte i lilla sverige.. typiskt att svensken ska vara så ålderfixerad på alla områden, även om kroppen åldras så behöver inte hjärnan och intresset för nått ändras bara för att man blir äldre...

Denna kvinna heter Greta Molander, hon är en känd svensk rallyprofil som gav unga killar pisk i rallyskogen "Historisk rally" på 80-talet då hon var 80+ och då körde hon en stor Plymouth från 1930-talet, en lika dan Plymouth körde hon själv rally i som ung på 1930-talet.

http://www.google.se/search?tbm=isch&am … 1090l1.4.2

http://www.sb.no/kultur/et-raskinn-i-10 … 01.03.2011

http://www.sb.no/polopoly_fs/m-1.5211273!/image/372266145.jpg_gen/derivatives/derivative_article_780x400/372266145.jpg

-

PerfectionR Japanese Engineering
11 juni 2011 · 690 Inlägg

tucce skrev:
Man tappar inte leklusten fast man blir äldre. Jag är 56 år med bil med hk 200+, 40 knops båt och mc.
Gasa på gubbhj.....


   Bosse

Tycker inte du ska räknas som "gamling", men är man bilentusiast så är man oavsett ålder.

Det jag menade var att man ser GAMLA KVINNOR som gör såna bilar.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
tucce
11 juni 2011 · 106 Inlägg

Tack 1EVOXIN1, den meningen var precis vad jag behövde. Nu är dagen räddad.

  Bosse

PerfectionR Japanese Engineering
11 juni 2011 · 690 Inlägg

tucce skrev:
Tack 1EVOXIN1, den meningen var precis vad jag behövde. Nu är dagen räddad.

  Bosse

Hahaha, varsågod! lol

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
11 juni 2011 · 3 929 Inlägg

Såg en gammal gubbe i en ny Brabus Mercedes big_smile

Och någon import thailändare på typ 55 pannor som körde en Audi S8 V10!
Vart lagom förvånad då må jag säga!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
MissLee
11 juni 2011 · 52 Inlägg

Med tanke på att vi som hänger här har ett bilintresse så kommer vi nog vara likadana själva när vi blir gamla , när barnen är utflugna och man inte behöver en "vanlig" bil längre så kan man återgå till sitt ursprungliga intresse , snabba bilar!

Min far är 60 och har köpt en Impreza Sti -08 , svärfar är strax över 60 och åker BMW 335 , svärmor i samma ålder kör en Fiat 500 Abarth.. :-)

Tycker mest det är kul och tvivlar på att man kommer vara annorlunda själv när man kommer upp sig i åren.. :-)

epic_mazur
11 juni 2011 · 274 Inlägg

FloRic skrev:
"Hur är det här? Köper de dessa bilar själva eller blir de lurade av bilförsäljaren? för alla dessa bilar finns som "vanliga" versioner." - Hm, ordet "de" innebär att du drar alla över en kam vilket är jäkligt konstigt.. Klart det finns äldre folk som inte vet bättre utan köper en värstingbil bara för att dom har råd, men sen finns det självklart åldringar som gillar att köra bil med stor motor och gasa lite också.

Väldigt meningslös tråd i mitt tycke då det inte finns något direkt disskusions-underlag. Morfar min kör en Volvo V70 T5 och han kör ALDRIG för fort, däremot älskar han att veta att det finns kraft under huven. När man har jobbat i 40+ år så är det nog härligt att kunna luta sig tillbaks och leva livet för pengarna man sparat ihop under alla år.. smile

+1

epic_mazur
11 juni 2011 · 274 Inlägg

epic_mazur skrev:

FloRic skrev:
"Hur är det här? Köper de dessa bilar själva eller blir de lurade av bilförsäljaren? för alla dessa bilar finns som "vanliga" versioner." - Hm, ordet "de" innebär att du drar alla över en kam vilket är jäkligt konstigt.. Klart det finns äldre folk som inte vet bättre utan köper en värstingbil bara för att dom har råd, men sen finns det självklart åldringar som gillar att köra bil med stor motor och gasa lite också.

Väldigt meningslös tråd i mitt tycke då det inte finns något direkt disskusions-underlag. Morfar min kör en Volvo V70 T5 och han kör ALDRIG för fort, däremot älskar han att veta att det finns kraft under huven. När man har jobbat i 40+ år så är det nog härligt att kunna luta sig tillbaks och leva livet för pengarna man sparat ihop under alla år.. smile

+1

vad är det igentligen för konstig med äldre personer som kör bilar med lite krut under huven?

Jg möter iaf hellre en äldre dam/man  med en 500 hk bil än en ungdom som sitter i samma bil.

klart att gamlingarna ska få köra sina bilar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 juni 2011 · 17 485 Inlägg

Mor & Far, 60+,  kör S8 V10:a. Får inte låna ofta... De kör ren "gubbkörning" Fast morsan berättade (Stolt?) för några månader sedan hade de blivit omkörda av en S70 som sladdade ut bakom dom i en korsning. Lilla pappsen lackade ur... några sekunder senare blev S70:in omkörd i hastigheter den bara kan drömma om. Gubben kan än. Fast dock max 1 gång per år typ...

Fast den ska säljas till förmån för en småbil med cab. Synd.

Jag är själv 38 år och kan ibland bjuda upp till dans. Ligger mest i 100 km/ på motorvägen. Ungarna tycker dock det är sjukt kul om man kör lite brett i nån kurva då och då. Deras mamma gör det inte... Senast idag skrek jag "Banzai!" strax innan en rondell och körde med ett präktigt ställ runt den. De skrek av skratt. Får passa på nmär inte en käft är i närheten.

Även en gammal diesel kan...
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=97308

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang