5743
Sök

Hur göra rent stolar som luktar kattpiss går det o få bort?

1 798 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Ja jag har ett par stolar från en omega 3000 i bra skick förutom att de luktar kattpiss då hehe

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
20 juni 2011
Prova att ångtvätta stolarna. Brukar kunna hjälpa mot det mesta i luktväg. Annars hör med en rekondfirma om de kan hjäla dig bli av med doften.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

1 798 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
högtryck då antar jag att man förstör dem. Någon ångtvätt äger jag dock inte o hyra vet ja inte om de är värt på dem stolarna fick de gratis med en bil ja köpte

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
20 juni 2011
Prova att ställa en skål med ättika vid stolarna. Brukar vara ett gammalt "husmors knep" för dålig lukt. Visst fungerardet men ångtvätt är ju bättre.

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Vettemannen
20 juni 2011
fredde85 skrev:
Ja jag har ett par stolar från en omega 3000 i bra skick förutom att de luktar kattpiss då hehe

Kan man inte göra likadant som när bilfirmorna rekondar mot röklukt...kommer inte på vad det är dom använder men tror att det är nån gas.

/Benny

1 798 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
zovix skrev:
Prova att ställa en skål med ättika vid stolarna. Brukar vara ett gammalt "husmors knep" för dålig lukt. Visst fungerardet men ångtvätt är ju bättre.

De prövade jag redan när de satt i bilen men de hjälpte inte

Tomten
1 065 Inlägg
20 juni 2011
Du måste ta bort grunden till lukten annars kommer den tillbaks.
Klädseltvätt sen sätter din in nån doftsprey

Evildan
20 juni 2011
Vettemannen skrev:
fredde85 skrev:

Kan man inte göra likadant som när bilfirmorna rekondar mot röklukt...kommer inte på vad det är dom använder men tror att det är nån gas.

/Benny

http://www.lfs-web.se/luftrenare_airsteril.htm
ozon är luktborttagande.

1 246 Inlägg
20 juni 2011
Varför tar du inte och hyr en våtdammsugare för? När du ändå är igång kan man passa på att göra rent massa andra saker med, golvmattorna, soffan etc.

1 816 Inlägg
20 juni 2011
Jag la mina i badkaret, fyllde på med varmt vatten och tvättmedel sen fick det ligga och dra ett tag innan jag spolade av dem. Innan dess hade jag nog provat allt utan att få bort lukten...

Sök