dumpventil? ha eller inte ha?

eftifo
4 augusti 2006 · 126 Inlägg

trimma din bil som fan utan att dem vet om det, så säger du nästa gång dem säger något dåligt om dumpventilen;
-  ska vi reejsa då?
och om dem acc så vinner du och så säger du att det BARA är pga dumpen tongue

Trozzo Oekonomisk, ja visst
4 augusti 2006 · 966 Inlägg

Håller med alla här, klart du ska ha dumpen på.
Det är ju din bil, och man klarar inte att köra utan dump när man väll har börjat med det, Jag har fått grym abstinens efter turboljudet nu efter motorraset, kan bara vänta på att få ihop det igen.

Så mitt råd sätt på dumpen igen, köp ett bar hörselproppar som du kan stoppa in när polarna börjar tracka dig för det och åk ut på en slingrig väg med många växlingar, jag lovar du kommer må som en kung sen

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Sener
1 juli 2011 · 138 Inlägg

DUMPVENTIL SKA MAN HA OM BILEN MÅR BRA UTAV DEN! INGEN MÄNNISKA KAN INTE SÄGA ATT DE LÅTER DÅLIGT MED DUMPVENTIL , DEN SOM SÄGER DET ÄR ANTINGEN AVUNDSJUK ELLER CYKLAR TILL JOBBET SJÄLV.
Montera tillbaka gubben.

Woogensea Volvoturbo For Life
1 juli 2011 · 366 Inlägg

Ja för fan! vik inte ner dej för såna idioter...Tillbaka med pyset! Själv har jag bara öppet filter på min, men det suckar ju lite gött ändå...Har också ett pucko på jobbet som gnäller hela tiden...Men då säger jag bara: "Du gnäller bara för att mina grejer andas bättre än din skit" Slutdiskuterat.

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Frallam
1 juli 2011 · 229 Inlägg

Shiit, inget dåligt trådlyft du gjorde tongue nästan 5 år gammal tråd, borde få medalj wink

Senast redigerat av Frallam (1 juli 2011)

Woogensea Volvoturbo For Life
1 juli 2011 · 366 Inlägg

Haha!! Vafan!! Nu ser jag också det....va i helvete?!?!

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Rquired Allmänt envis
1 juli 2011 · 12 512 Inlägg

Sener skrev:
DUMPVENTIL SKA MAN HA OM BILEN MÅR BRA UTAV DEN! INGEN MÄNNISKA KAN INTE SÄGA ATT DE LÅTER DÅLIGT MED DUMPVENTIL , DEN SOM SÄGER DET ÄR ANTINGEN AVUNDSJUK ELLER CYKLAR TILL JOBBET SJÄLV.
Montera tillbaka gubben.

Grattis till trådlyftet!

Skulle aldrig få för mig att håna någon för att denne har en dumpventil, lika lite som jag skulle håna någon för att denne kör ett visst bilmärke eller har en viss klädstil. Men i mina ögon är det fånigt när det pyser, visst vänder man sig om och tittar som en reflex men det är knappast för att man är imponerad av bilen utan snarare tänker man fula tankar om både bil och förare.

Det är moment 22 med ett sådant ljud, har du inte en potent bil är det bara fel (Se nedanstående citat) och har du en potent bil skall det synas genom att du använder effekten och inte genom ett högt ljud som skriker "Jag behöver uppmärksamhet"

Men det är också tur att smaken är olika. Jag är dock inte ett dugg avundsjuk och kör kärring-SUV till jobbet på tal om pikar man kan få. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Woogensea Volvoturbo For Life
1 juli 2011 · 366 Inlägg

Men vadå?? Lite gött måste du ju ändå erkänna att det låter...?

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Rquired Allmänt envis
1 juli 2011 · 12 512 Inlägg

Woogensea skrev:
Men vadå?? Lite gött måste du ju ändå erkänna att det låter...?

Tyvärr inte, ok på vissa bilar förväntar man sig ljudet. Tänk dig att du ser till exempel en Nissan Skyline i sann Fast and Furious-anda komma körandes mot ett rödljus, och så får han grönt innan hinner stanna, växlar ner och drar iväg på ett par växlar.

I det läget förväntar i alla fall jag mig att det skall pysa till och gör det inte det så är det som om något fattas. Men jag tycker ljudet låter mest som en nysning oavsett, och inte förknippar man en förkylning med något positivt? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
xXSammy
1 juli 2011 · 6 569 Inlägg

Säger som en polare sa.."Bögvissla", Inte precis så att tjejerna kollar då man hör en bil med dumpventil big_smile

Men har inget emot de, om det är så som Rquired sa "Vissa bilar förväntar man sig ljudet"

De/Dem
Peter_5565
1 juli 2011 · 326 Inlägg

Sener skrev:
DEN SOM SÄGER DET ÄR ANTINGEN AVUNDSJUK ELLER CYKLAR TILL JOBBET SJÄLV.

Avundsjuk säger du. Hur tänker du då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang