Har du blivit blåst av en bilhandlare nån gång?

Muttley
3 juli 2011 ·

Har blivit blåst av en mc-handlare förvisso var den mycket billig men enligt han utan några som helst problem. Och man visste inte sj så mycket då.
Men förgasarna var helt slut och gick knappt få tag på delar till den och fick man det så kostade de väldigt mycket. Men säljaren ville inte ta tillbaka den så han fick skruva gratis på den istället varje gång flottören hoppade av. I med jag själv inte kan skruva med sådant.
Men sen sålde jag den och köpte hos en annan mycket bättre handlare.

De döljer väldigt gärna fel som är för dyra att göra vid på billiga fordon.

LeafBox Lat Perfektionist
3 juli 2011 · 6 359 Inlägg

Tycker det är roligt att det var en mod som startade tråden, så även om den låses så kommer den låsas upp lika fort igen tongue

OT skulle jag nog aldrig köpa bil av firma, tjänar ju inget på det verkar det som. För ända anledningen är just säkerheten, och när den är i allra högsta grad tveksam ändå, oftast till enorma överpriset. Så tar jag hellre min kunskap och kollar på en bil ifrån privatperson! smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
jottosson
3 juli 2011 · 606 Inlägg

farsan köpte en begagnad merca hos en handlare..."den är nybesiktigad det är alla våra bilar!!!" sweet köper bilen kollar upp det sen oj  den ska besiktigas om 1 månad ringer upp handlaren och säger detta "ojdå måste ha blivit något fel vi bjuder på besiktningen och åtgärdar felen" åker in och besiktigar och besiktningsmannen hittar ett mindre diesel läckage det blir dock inte en 2a men eftersom handlaren ska "åtgärda" felen så ber vi besiktningsmannen snällt att sätta en 2a på det ändå = renoverad dieselpump ;d what goes around comes around!

Kan det lagas ska det lagas! :)
killercow
3 juli 2011 ·

en bekant köpte en beg.bil av en bilhandlar. bilhandlaren påstod att kamremen var bytt. detta kollades aldrig upp innan köpet. efter lite mer än ett halv år gick den av. när dom kollade upp de fanns ingen dokumentation om att den var bytt. å bilhandlaren hävdade att han aldrig sagt den var bytt. så det blev ord mot ord. å eftersom köparen inte kollat detta eller fått de på papper så fick köparen skylla sig själv.

Så kolla service häftet innan man köper att viktiga saker är ifyllda där som lovas av bilhandlaren ska vara gjort. gäller väl även privat köp

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juli 2011 · 14 072 Inlägg

Här är vad jag råkade ut för:

Sommaren 09 innan jag köpte Vetten jag har nu så hade jag spanat in en vit och fin Vette nere i Helsingborg (55 mil söderut från mig). Snackade med ägaren många gånger och jag kände att detta kunde vara en bra affär så jag ville att han skulle besikta bilen vilket han gjorde med blankt papper. Den hade nästan all utrustning och automatlåda. Vi skulle dyka upp på eftermiddagen men ivrig som man är så åkte vi lite tidigare. Ju tidigare vi åker ju tidigare kommer vi hem. Vi kommer ner till Hbg och efter lite fika så åker vi till en bilaffär där Vetten står (hans kompis affär tror jag). Han ger mig nycklarna och jag låser upp. Starta den säger han. Jag sätter i nyckeln i tändningslåset och vrider om nyckeln men inget händer. När jag påtalar detta så säger han att man måste trycka ner kopplingen. Kopplingen??????? Det är ju en automat. Mycket riktigt så sitter det en koppling där nere på golvet. Efter att jag sagt att det här är ju en manuell. Näe, det är en automat säger han. Jamen säger jag.....koppling på en automat. Hör ni hur dumt det låter. Sedan så säger han att det är ju automatiskt överväxel .......AUTOMATISK ÖVERVÄXEL. Den AUTOMATISKA ÖVERVÄXELN fungerade inte för knappen var borta. Sedan kommer det typiska, "Jag beställer en knapp och skickar den till dig"!!!!!! Jag tackade för mig och åkte de 55 milen hem och var skitsur. JÄVLA IDIOT!!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Andromeda Rumpmas
3 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Vettemannen skrev:
Här är vad jag råkade ut för:

Sommaren 09 innan jag köpte Vetten jag har nu så hade jag spanat in en vit och fin Vette nere i Helsingborg (55 mil söderut från mig). Snackade med ägaren många gånger och jag kände att detta kunde vara en bra affär så jag ville att han skulle besikta bilen vilket han gjorde med blankt papper. Den hade nästan all utrustning och automatlåda. Vi skulle dyka upp på eftermiddagen men ivrig som man är så åkte vi lite tidigare. Ju tidigare vi åker ju tidigare kommer vi hem. Vi kommer ner till Hbg och efter lite fika så åker vi till en bilaffär där Vetten står (hans kompis affär tror jag). Han ger mig nycklarna och jag låser upp. Starta den säger han. Jag sätter i nyckeln i tändningslåset och vrider om nyckeln men inget händer. När jag påtalar detta så säger han att man måste trycka ner kopplingen. Kopplingen??????? Det är ju en automat. Mycket riktigt så sitter det en koppling där nere på golvet. Efter att jag sagt att det här är ju en manuell. Näe, det är en automat säger han. Jamen säger jag.....koppling på en automat. Hör ni hur dumt det låter. Sedan så säger han att det är ju automatiskt överväxel .......AUTOMATISK ÖVERVÄXEL. Den AUTOMATISKA ÖVERVÄXELN fungerade inte för knappen var borta. Sedan kommer det typiska, "Jag beställer en knapp och skickar den till dig"!!!!!! Jag tackade för mig och åkte de 55 milen hem och var skitsur. JÄVLA IDIOT!!!!!!

/Benny

Oslagbart, du vinner! lol

Måste kännas sådär att slösa bort en hel dag för dig och resesällskap och 1000 spänn på soppa när han inte ens skrivit rätt växellåda.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Perchen
3 juli 2011 · 113 Inlägg

Skulle kolla på en Polo i Jönköping. Åkte upp dit på kvällen efter jobbet, när vi kommer dit har handlaren för det första kört ut den i mörkret när han annars hade en fin bilhall inne. Tänkte inte så mycket på det, kollade runt på den och såg att den vart riktigt dåligt rostlaga i skärmkanter mm, samtidigt kommer den fram en äldre herre till oss och frågar om vi ska köpa en bil av den här handlaren.
- Ja det tänkte vi, svarade jag
- Se upp, han är en skojjare den här killen, vi håller på att polisanmäla honom nu.
- Jasså? Vådå? sa jag.

Då hade tydligen deras bil rasat och såvidare, de hade haft ett rejält bråk osv tydligen.
Vi satte oss i bilen fort som fan och åkte därifrån innan han kom ut till oss. Varpå han ringer upp oss och undrar vart vi är och jag bara svarar att jag fått förhinder och inte kunde komma. Han blir lite sur och säger att han bara hållt öppet för oss (var kvällen innan nyårsafton men han hade ju nyss blåst ett annat par, det kunde han ha öppet för). Helt plötsligt kläcker han ur sig:
- Vad har du för bank då?
- Hur så?! frågade jag.
-Tänkte du kunde föra över pengarna till mig så kommer en kollega ner till er med bilen imorgon sa han då.
Jag bara skrattade åt honom men ju längre samtalet pågick ju mer hotfull blev han bara. Till slut blev man ju lite sådär smårädd när han drog igång att vi bara jävlades med honom och han visste vårt nummer och kunde få reda på mer om oss som han sa. Blev ingen affär där iaf big_smile Och har inte sett hans annonser mer på blocket senaste året iaf big_smile

Senast redigerat av Perchen (3 juli 2011)

Ska vi åka hem ? :)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juli 2011 · 17 509 Inlägg

Sätter ni ut en riktigt billig bil för under 10 lappar kan det ringa bara en gång. Då är det "bilhandlare" som ringer på varenda bil nästan och inte vill ha en sjuk mobilräkning... Ring inte upp!

En herre ringde på min bil gamla bil en gång men jag kunde inte svara av någon anledning eller ville inte på grund av hemligt nummer, kom inte ihåg... Han hamnade gång på gång på mobilsvar. Tills sist pratade han in att "Du! jag ringa hela tiden, kosta pengar, du inte svara, jag betala dyrt för samtal fifan!" Om han har problem med att några samtal kostar hur kan han då köpa en bil för 7500:- ?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mikke_I
3 juli 2011 · 61 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Mikke_I skrev:
Blir man inte alltid blåst vid köp av begagnad bil av en bilhandlare?????

Dom lever ju faktiskt på att köpa beggade bilar billigt och sälja dem dyrt.... mellanskillnaden är ju deras levebröd...

Naturligtvis är ju blåsningen (levebrödet) i en gråzon... en del e ju svarta som synden...

En handlare kan byta in en bil som betingar ett pris av 50000:- på blocket för 25000:- Den kanske läggs ut för 52500:- sen? I det fallet är handlaren bra!

Bra?? Handlaren blåste ju stackaren som sålde sin bil för 25000:- när den var "värd" 50000:-

Mitt rekord e nog när jag var och tittade på en Terrano (länge sen...) och av annonsen framgick det ej riktigt om det var Mod I eller II... For till märkeshandlaren där var det ingen som hade tid för mig utan jag hann se över bil, extra däck, bok osv... efter en lång stund kom en spydig försäljare och börjad dra valser om fin bil inga bucklor varpå jag kunde visa på ett par skador... då drog han till med ifylld servicebok, jag kontrade med att se här det stämmer ej, då sa han att han kände säljaren och han hade minsann bytt olja... sen sa han fina sommar och vinterdäck, vilket ej stämmde... flera däck var med men inte ens i samma dimension... då drog han till med nya däck kunde han ordna billigt och en sänkning av priset på typ 3000:- och ville endast ha 80000:- normalpris för modellen ifråga var ca 50000:- då insåg han att han ej kunde blåsa mig och bad mig lämna butiken...

Något som folk inte heller tänker på när det gäller nya bilar är att nybilspriserna kan skilja en hel del i pris hos märkeshandlare (samma kedja), mellan butiker/städer...

Senast redigerat av Mikke_I (3 juli 2011)

RD_87 Skrotsamlare
4 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Bra försök var när jag var och kikade i största allmänhet på hos nån småhandlar i Bromma. Han frågade vad jag letade efter och jag svarade att en ersättare till min 245 kunde vara aktuellt. Han pekade på en blank fin Volvo 460 när jag avbröt honom och sa att jag hade haft en 440. Han svarade att du lär jag knappast köpa en till. wink
Jag höll på att åka Porsche 924 därifrån, skulle få den billigt då den visat sig vara helt jävla osäljbar, hade han bjudit nån tusing till för Volvon eller sänkt en tusing så hade det blivit affär.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang