13 juli 2011
Trådstartare
Hej på er motorentusiaster!
För en månad sen ungefär hackade bilen till och när jag sedan gasade svarade den inte. Bilen fortsatte att hacka vid gaspådrag och turbon laddar extremt ojämt. Har man tur kan man komma upp i 80km/h efter ett par kilometers plan väg.
Jag lämnade då in den och verkstaden kom fram till att det va vaccumslangarna till turbon som hade packat ihop. De byttes och allt var frid och fröjd.
Igår hände exact samma sak igen! jag har kollat slangarna så gott jag kan och hittar inga hål eller sprickor. Men eftersom bilen beter sig lika så förmodar jag återigen att det är dessa slangar som gått sönder?
Det måste ju bero på något? trasig wastegate, magnetventil, tändbox, turbon slut?
Läser man ut felkoderna så visar den olika varje gång "misständning på en eller flera cylindrar" "katalysator låg effekt" mm mm..
Tilläggas att den är steg-3chippad och jag har kört på 95 sedan i vinteras pga de onormalt höga bränslepriserna och min onormalt dåliga ekonomi pga en krånglande bil...
Väldigt tacksam för svar då jag sitter fast 65mil hemmifrån hos min mor å far där de 2 verkstäderna som finns har semesterstängt 3 veckor till...
Senast redigerat av protesen (13 juli 2011)