Slö och orkeslös Seat Ibiza 1,6 -98

OverZed
10 juli 2011 · 49 Inlägg

Tjo! Bilen är helt orkeslös och slö och full gas är ungefär som halv gas på vilken annan bil som helst. Vi har bytt tändstift, tändkablar, fördelarlock och rotor för den gick bara på tre cylindrar. Nu går den på alla men är helt orkeslös istället. Den var inte så här orkeslös när den bara gick på tre burkar hmm Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? Tack på förhand smile

Xeno-Morpheus
11 juli 2011 · 3 Inlägg

Det är en 1,6:a... därför är den orkeslös :-P

Toyota Celica Liftback "Muppen" (1986)
Jorsten
11 juli 2011 · 376 Inlägg

Kolla efter tjuvluft. Nånstans på vägen mellan lmm och insug. Annars läs av felminne

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
OverZed
11 juli 2011 · 49 Inlägg

Xeno-Morpheus: Man kan tro det men den va mkt piggare när den bara gick på tre burkar + att det är ca 100hk i den så det borde ju hända lite när man gasar hmm
Jorsten: Vi har letat men inte lyckats hittat något, har tyvärr ingen felkodsläsare sad

Jorsten
11 juli 2011 · 376 Inlägg

Då är mitt tips att antingen skaffa en sådan eller lämna in å få felkoder utlästa. Kan ju vara allt från en tempgivare till lmm, lambda.. ja listan kan göras lång

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
Xeno-Morpheus
11 juli 2011 · 3 Inlägg

Jo, jag förstår. Jag var väldans elak bara. Ber om ursäkt för detta. Hoppas du får bukt med problematiken...

Toyota Celica Liftback "Muppen" (1986)
OverZed
11 juli 2011 · 49 Inlägg

Xeno: Haha lugnt smile

Jorsten: Okej, duger det med biltemas eller måste det vara någon annan? Lmm är bytt så den är det inte iallafall wink

Jorsten
11 juli 2011 · 376 Inlägg

Biltemas instrument har jag inga erfarenheter av tyvärr. Men med tanke på priset så kan det ju vara värt att prova smile

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
OverZed
15 juli 2011 · 49 Inlägg

Felet hittat! Bytte plats på 1:an och 4:ans tändkabel så gick den som en klocka sen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang