850 T5a 2,0 går inte rent

milorad
16 juli 2011 · 91 Inlägg

Hejsan, jag har skaffat mig en T5a 2,0a och den går inte rent. Man kan inte dra på fullt gaspådrag för då blöddrar den. Va ute å körde igår och då började lambdan lysa (Ny lambda), men den gick inte rent innan det heller.

Den har BSR steg3.

Så nu undrar jag, vad kan de bero på att den inte går rent. Det är ny bensinpump. Kan det vara luftmassemätaren?

Ang. Lambdan, varför gick den? Den var ju ny.

Volkswagen GTD "Gölfen" (1993)
ante123
16 juli 2011 · 546 Inlägg

kolla vilken fel kod du har sen heter den inte lambdanlampan den heter motorelektronik lampan vilket menas att det är fel någon stans i systemet behöver inte vara Lambdasonen som är sönder hoppas du hittar felet:)


lycka till

Woogensea Volvoturbo For Life
16 juli 2011 · 366 Inlägg

Jag hade satt mina pengar på Lmm. Hade precis samma problem med min V70T5:a. Byt den, tar bara 10 min.
Och precis som ovan skriver så betyder inte lampan att det är lambdasonden.

Senast redigerat av Woogensea (16 juli 2011)

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
milorad
16 juli 2011 · 91 Inlägg

De va luftmassemätaren som va kass. Därför hackade den och inte ville gå, så nu drar den hela registret igen.

Ang lambdan så har jag kopplat in en sån biltema mätare på lambdan å den säger att den få för mycket soppa. Jag ska dock lämna in den till någon som kan koppla upp den på en dator. (Ingen i Malmö som har en dator?)

Sen upptäckte jag en annan sak, motorn pissar olja, och jag vet inte vart någonstans på "Framsidan" av motorn, jag spände åt oljetråget för den var lös, men jag vet inte varifrån oljan kommer :S Hur ska jag felsöka? Jag tror dock inte det är någon packbox för det verkade torrt där innanför kåpan. Nån ide?

Volkswagen GTD "Gölfen" (1993)
Memme I'am AWESOME..
16 juli 2011 · 2 783 Inlägg

Oljeläckage INGET KUL.

Kan vara turbo, packningar, packboxen mellan lådan å motorn, något plopp som är lös m.m!

Kan rekommedera verkstaden MPJ på västra hindbyvägen i Malmö. Där lämnar jag alltid mina bilar.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
milorad
16 juli 2011 · 91 Inlägg

Memme skrev:
Oljeläckage INGET KUL.

Kan vara turbo, packningar, packboxen mellan lådan å motorn, något plopp som är lös m.m!

Kan rekommedera verkstaden MPJ på västra hindbyvägen i Malmö. Där lämnar jag alltid mina bilar.

"framsidan" alltså under insuget/oljestickan och där typ...

Volkswagen GTD "Gölfen" (1993)
ante123
17 juli 2011 · 546 Inlägg

prova göra rent vevhusventilationen?

milorad
17 juli 2011 · 91 Inlägg

Okej, brukar den vara igensatt?

Volkswagen GTD "Gölfen" (1993)
Woogensea Volvoturbo For Life
17 juli 2011 · 366 Inlägg

ja, rätt vanligt på 850 att dom sätter sig. kolla det.

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang