Mercedes 200 TE -88 dör bort vid gaspådrag

Bizarre16 Mercedes Tokig
16 juni 2011 · 13 Inlägg

som rubriken lyder, när man startar den när motorn är kall så vill den dö bort om jag trycker ner gaspedalen till max, om jag däremot pump gasar så går den att varva upp. däremot om den är varm så går den bättre, men känns slö som attan.

Har bytt ut tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock, bränsle olje luftfilter.

Någon som har några tips?

Mercedes Benz 450 se "W116" (1979)
Bizarre16 Mercedes Tokig
17 juli 2011 · 13 Inlägg

eftersom ingen verkar kunna ngt om problemet ifråga kan jag ju meddela att problemet är löst.
Först och främst så kopplade jag förbi ventilen som sitter på avluftningen till tanken (sitter under bilen vid bränslepumpen), det gjorde att bilen började gå avsevärt mycket bättre, men inte helt rent och fick dålig tomgång. testade då tomgångsmotorn och den var det inget fel på, så jag gjorde som så att jag bytte styrboxen till insprutningen och vips så gick bilen bättre (inte helt 100% dock). ställde då in bränsleflödet via ställskruven som sitter alldeles vid insprutningsenheten. och nu går den som en klocka, tror aldrig den gått bättre faktiskt.

Skriver detta så att andra med liknande problem kan hitta vad som är fel på deras bilar, men detta funkade då iaf för mig.

Mercedes Benz 450 se "W116" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang