4224
Sök

S70 2,5T skjuter olja!!

237 Inlägg
13 juli 2011
Trådstartare
Min S70 2.5T skjuter upp olje stickan o trycker ut olja som faen där direkt den får lite ladd,
vad beror det på?
allt till vevhus vent är bytt runt i kring, enda som är kvar är typ att ta lös oljetråget o försöka rengöra innifrån men kan det vara felet?

alternativt att köpa en ny motor, men denna har ju inte gått långt, aldrig trimmad eller plågad heller..

samt ide att stoppa på en catch tank på vevhuset?

Turbo knackare

8 282 Inlägg
14 juli 2011
Gjorde du ren kanalerna som går in i blocket? annars är det bara att riva igen och göra det, och det kan sluta med att du lär ta ner tråget om undre kanalen är igensatt.

490 Inlägg
14 juli 2011
Vet en kille som hade ungefär samma problem med en 740 ! han hade hål (Ja ett hål!) i kolven! dock så hade de gått varm!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

385 Inlägg
14 juli 2011
Gjorde du rent oljefällan?

Mvh

237 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
plockade tråget igår på bilen og nu fungerar allt, har rengjort alla slangar till vevhuset samt rengjort kanalen upp i blocket som såg ut som gammalt dasspapper i toa stolen :S

Turbo knackare

4 824 Inlägg
19 juli 2011
volvo142-73 skrev:

Mvh

det finns ingen mening mad att göra rent den då en ny inte kostar speciellt mycket så det är helt enkelt inte värt jobbet + att det är svårt att få det riktigt bra.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

237 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
motorn är bara lagad för stunden eftersom att jag inväntar en ny motor till skiten :smile
så denna ska ut o borras om o få mera krut sen smile

Turbo knackare

385 Inlägg
19 juli 2011
Christian S skrev:
volvo142-73 skrev:

Mvh

det finns ingen mening mad att göra rent den då en ny inte kostar speciellt mycket så det är helt enkelt inte värt jobbet + att det är svårt att få det riktigt bra.

Detta vet jag. Men han skrev att han hade gjort rent vevhusventilationen just därför skrev jag och fråga om han gjort rent oljefällan.
Mvh

Sök