Inför: Landracing Speedfestival 23Juli Mantorp RING !!

RayRayADT Sportcar for Life
24 juli 2011 · 315 Inlägg

var aldirg där, men undrar lite hur det var...
får man köra med sin vanliga gatbil?
vad var det för event, bara bana och strippen eller var det drifting också?
vad kostade det att delta?

G-son
24 juli 2011 · 18 Inlägg

940RDALLE skrev:
Skojar ni eller?????? De var det sämsta arrangemanget jag vart på!! Ingen tidshållning, dåligt arrangerat, ingen visste vad saker o ting kosta för o köra, inga prisuppgifter innan körningar fans, jag kan fortsätta hur länge som helst!!! 

Lägg ner nästa år ärligt talat, de här va fan rån på pengar!!!!

Det som gjorde det hela prisvärt var några skylines som driftade lite på parkeringen vid parisekurvan, de drog till sig mer uppmärksamhet än vad hela landracing arrangemanget fick big_smile

Tidshållning? Det berodde till stor del till förarna själva.
80% kom lördag 08:00, fast de fick nästan hela frdagen på att komma och besikta på.
Om man kommer 08:00 och vet att man ska besikta innan förarmötet 08:45 måste man nog räkna med att det drar över lite. Och så jäkla fel blev det inte ändå.

Vilka prisuppgifter saknade du? ALLT och lite till stod både på hemsida och anmälan/inbjudan.

Trist att du kände dig rånad bara, för det var inte motivet till arrangemanget.
Det ända JAG kände mig rånad på var delmoment två på strippen. Men ven ska man lägga skulden på? Jag har ingen koll på vem som kontrollerar tidpunkt och mängd på nederbörd.
Dock skulle jag vilja ta ett par ord med den :-)

Tyvärr får du nog förbereda dig på att detta kommer fortsätta, men du kommer bli förvarnad LÅNGT innan så du kan planera din visstelse på mantorp så den inte krockar med detta..

Proud member of Team Insane Racing
Mikael i norrk Budbilsglidare
24 juli 2011 · 228 Inlägg

Tyckte det va helt okej.. va kvar till 17 ungefär..

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
Lindgren_
24 juli 2011 · 2 644 Inlägg

Klockrent tycker ja fortfarande och det där med förseningen får man ju som sagt skylla på dom som skulle köra..

Hoppas det blir igen nästa år fast bättre väder och kanske 2dagars? smile hade varit ballt!!

Om nån råkade få bilder på min micra eller nått sånt får ni jätte gärna skicka de smile

Johan Lindgren
Putteliten
24 juli 2011 · 9 079 Inlägg

Man får väl se det som så att man inte behöver vara ute i sista minuten om man måste besikta bilen före körning. Hade det varit Rally, Rallycross, Folkrace å allt vad det nu kan vara så hade ni fått åka hem om varit försenade till besiktningen. Så dom måste ju varit schyssta om dom tillät förseningen.

sik
24 juli 2011 · 1 072 Inlägg

Perfekt dag! Inte varmt & inte kallt bortsett från regnet på kvällen.

Kul med att byta varv!

Perfekt läge om man har en bil som nyligen är mappad eller köras in, inte trångt på banan och massa körning. Synd att min är trasig då detta hade varit perfekt för att köra in & känna på de nya delarna.

150:- för inträde? De har jag råd med! Ser man det som problem så är motorsport kanske fel gren.

Putteliten
24 juli 2011 · 9 079 Inlägg

sik skrev:
Perfekt dag! Inte varmt & inte kallt bortsett från regnet på kvällen.

Kul med att byta varv!

Perfekt läge om man har en bil som nyligen är mappad eller köras in, inte trångt på banan och massa körning. Synd att min är trasig då detta hade varit perfekt för att köra in & känna på de nya delarna.

150:- för inträde? De har jag råd med! Ser man det som problem så är motorsport kanske fel gren.

+ att man fick ta med sig bilen in för den pengen. Tycker inte jag är något större i alla fall.
Så mycket får man inte för dom pengarna på många andra träffar i alla fall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang