3379
Sök

Ingen gnista på min volvo 740 GLT 16V -88

1 028 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
hejsan jag har en 740 GLT 16V-88. Min tänd spole blir varm när man har tändningen på även den röd vita kablen blir varm, de gnistrar från både den blåa och röd vita kablen om man tar av å på den från stiftet på spolen när tändningen är på. Har tädnings spänning fram på den blåa kablen. spolen e hel svänghjuls givaren är hel men hittar inte felet. De kan komma en gnista när man vrider på tändningen och när man stänger av den men inget mer FATTAR inte vad de kan vara

Har inget å skriva ännu

2 415 Inlägg
28 juli 2011
jordning?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 028 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:
jordning?

Hur och var menar du? skulle de göra så de blir varmt där? den röd vita kablen vad går den till?

Har inget å skriva ännu

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 juli 2011
du har ett tändslutsteg vid batteriet på innerskärmen, säkerligen korslutning där eller jordfel i kabeln.
de är den som bestämmer när tändspolen ska ladda å "släppa" gnistan kan man säga. säkert här du har felet!

1 028 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Xuri skrev:
du har ett tändslutsteg vid batteriet på innerskärmen, säkerligen korslutning där eller jordfel i kabeln.
de är den som bestämmer när tändspolen ska ladda å "släppa" gnistan kan man säga. säkert här du har felet!

Okej ska prova att byta de imon inte hunnit testa mig fram änsålänge kolla bara på felet lite snabbt nyss.
Men skulle de kunna göra att de blir varmt å ingen gnista.? jävligt jobbigt fel

Har inget å skriva ännu

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 juli 2011
ja, de är den som bestämmer hur länge tändspolen ska laddas upp innan den släpper ny gnista,
blir de fel här så kanske den laddar/släpper gnista hela tiden. om tändspolen blir varm så ser jag inget annat fel än att de är tändsteget som jävlas.  hade självt jordfel på en kabel där å då så sköt bilen gnistor varje gång jag vred nyckeln av å på...

1 028 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Xuri skrev:
ja, de är den som bestämmer hur länge tändspolen ska laddas upp innan den släpper ny gnista,
blir de fel här så kanske den laddar/släpper gnista hela tiden. om tändspolen blir varm så ser jag inget annat fel än att de är tändsteget som jävlas.  hade självt jordfel på en kabel där å då så sköt bilen gnistor varje gång jag vred nyckeln av å på...

Okej låter ju lite som samma fel har ju haft i diesel motor nu i typ 1,5år å ska lägga i bensin igen som jag gjort idag men med detta felet

Har inget å skriva ännu

Sök