3122
Sök

Audi 80 1.8s kylfläkt problem!

78 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Tjena jag har lite problem med min kylarfläkt den vill inte gå igång. Jag har låtit bil varmas upp till hundra grader men inget händer. Fläktarna har jag testat och dem funkar har även kollat reläna men dem verkade fungera.

Så nu undrar jaf vad det är för fel?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 augusti 2011
vissa bilar behöver bli över 100 grader innan fläkten startar.

har du kollat upp givaren till fläktarna, som sitter i kylaren?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
Längst ner i botten under vänster framljus

gasa nu foer faen!

78 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
ok, men jag kan ju alltid testa om fläktarna går igång över 100. Jag brukar stänga av bilen då och går inte bilen isönder när den värms upp så. Den kommer väl koka och smälla packningarna?

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
du kan ju prova bygla fläktkontakten med? att du tar lös anslutningen som går på fläktgivarn nere i kylarn och stoppar in ståldtråd eller något så märker du ju om d är "helt" . Det är ju ett trycksatt system så kokpunkten är betydligt högre

gasa nu foer faen!

747 Inlägg
1 augusti 2011
Gör som Valp2k säger, går på ett ögonblick att testa så att fläktmotorn är hel, om det funkar med byglingen är det bara införskaffa en ny givare. En utgift som är betydligt billigare än att systemet kokar eller skickar en slang.

/ Toni Larsson

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
men kolla om kontakten är 2 eller 3 polig endel har ju 2 stegs fläkt smile Så du inte får fel när du ska köpa ny. Är bra å billigt på meca

gasa nu foer faen!

78 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
ok ska ta och testa detta imon. Men om det inte händer något då heller vad kan det då bero på?

78 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Tack så mycket var nyss ute och testade och det funkade blir en ny givare imon TACK big_smile

1 122 Inlägg
1 augusti 2011
varsågod smile antar du inte kunde hålla dig?
Senast redigerat av ValP2k (1 augusti 2011)

gasa nu foer faen!

Sök