2884
Sök

Volvo 745 går dåligt på låga varv

48 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
tja, jag har en volvo 745 gl-88 med b230f motorn.

Bilen startar lätt men den går lite ryckigt på tomgång och är väldigt trög att få upp i varv, men när den väl kommer över ca 3500 varv så varvar den fint.
Jag har testat att bytt fördelarlocket å rotor, den dära saken som sitter på expansions kärlet,
styrboxen, lambdasond , luftmassemätare,  tändkablar och stift och även högspännings förstärkaren eller va den heter som sitter innanför vänster framskärm. har även testat att göra rent jordpunkter å slipat till dom och så har jag testat att spruta startgas runt insugs slangar å allt va de e. men ingenting av detta har hjälpt något...

någon av er som har något  förslag på vad det kan va för fel?
Senast redigerat av Extazzy (25 juli 2011)

48 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
hur tar man bort den bakre bränslepumpen?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 juli 2011
När pumpen är kass brukar det vara problem vid höga varv/hög belastning. Det finns en lucka i golvet över tanken, där kan man fiska upp pumpen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 485 Inlägg
26 juli 2011
har precis samma problem jag med med min 740 -88, då vet jag vad jag ska kika på! Annars, jag märkte det på min 740 idag, att det bakre röret på luflfiltret var böjt.. har det någon betydelse?

Sorry för lånet av tråden men vi har ju ungefär samma problem verkar det som.

Mvh Oscar

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

48 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
okej, men hur får man loss pumpen då? sitter ju någon plast kåpa eller någor över som e nästintill hopplös att få av

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 juli 2011
Extazzy skrev:
okej, men hur får man loss pumpen då? sitter ju någon plast kåpa eller någor över som e nästintill hopplös att få av

Det är som en stor plastmutter, jag använde en bit kvastskaft & hammare.

48 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
okej, har testat detta också nu men de va inte den som de berodde på.. vad finns det mer för alternativ?

809 Inlägg
27 juli 2011
tändkablarna ligger inte emot  ventilkåpan. hänt mig ibland att när dom ligger mot kåpan så går spänningen gått ut i kåpan och gjort att bilen haft varvproblem. viserligen inte varit jätte färska tändkablar men värt ett försök.

48 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
får ta å testa de smile

48 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
kan man testa på något sätt om bakre pumpen funkar, den surrar men de kommer inte någon bensin ifrån den va ja kan se

809 Inlägg
1 augusti 2011
Extazzy skrev:
kan man testa på något sätt om bakre pumpen funkar, den surrar men de kommer inte någon bensin ifrån den va ja kan se

surrar den så brukar den funnka smile men hur kollar du om det kommer bensin från den?

48 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
genom att testa å ta ev en av slangarna i taget.. men de kommer inget alls från någon av dom

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 augusti 2011
Extazzy skrev:
genom att testa å ta ev en av slangarna i taget.. men de kommer inget alls från någon av dom

Då är pumpen eller slangen nere i tanken kass, bara att fiska upp armaturen och kolla. smile

48 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
har gjort de nu och bytt till en som funkar, men felet kvarstår.. går fortfarande kasst på låga varv och har ingen riktig ork.. kan de va toppen som är dålig?

bilen baktänder en hel del mot luft burken också?
Senast redigerat av Extazzy (2 augusti 2011)

Sök