3355
Sök

Golf 1.8 går ojämnt o dör?! :S

203 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Hej!
Har en Golf 1.8 -90 som inte fungerar som den ska. Redan i början så kunde den tappa varv för nån sekund, för att sedan gå helt normalt igen. Men nu efter några månader så har det bara blivit värre o värre, så pass att den sjunker tills den dör helt.
Det som fungerade innan var att ge mer gas. Då gick den fortfarande dåligt på lägre varvtal, men var körbar. Men nu när den börjar gå ojämnt så reagerar den tillslut knappt alls på fullgas. Kan gå 10-20sekunder med fullgas utan att det händer nåt.

Dom saker jag bytt är:
-Tändstift
-Fördelarlock
-Rotor
-Förgasargummi
-Batteri
-Laddningsregulator

Även slänt i "cleaner" utan resultat...

Så nu vänder jag mig till proffsen... ER! smile
Hoppas ni kan hjälpa mig!
/Jonny

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

747 Inlägg
3 augusti 2011
Händer detta bara på tomgång samt kanske efter man varvat upp lite och den är påväg ner mot normal rpm vid tomgång? Dvs den har svårt att landa på ca 800 utan dippar ner mer och dör/håller på och dör?

/ Toni Larsson

203 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Ja precis! I början så hade den svårt på tomgången. Den kunde sjunka under 800 o nästan dö, för att sedan hosta till o lägga sig på 1400 en stund, för att sen lägga sig på normal tomgång ~800.
Nu så existerar inte tomgången, utan den dör om man inte håller gas/fullgas.

"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."

70 Inlägg
3 augusti 2011
Kollat så att den får ordentligt med soppa?
Min bil betedde sig ungerfär likadant.. fast min tvekade som fasen efter 3500 under en tid. Sedan tvärdog den och startade aldrig mer.. Felet på min var att databoxen hade pajat

613 Inlägg
3 augusti 2011
De där gummit som sitter på insuget eller "insprutet" är väl en klassiker annars? att de spricker..

203 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
angstrom: Aa okay. Nej det har jag inte kollat! Hur kollar man det smidigt? :S

Johnson: Förgasar"gummit" har jag redan lyckats byta hehe smile

70 Inlägg
3 augusti 2011
Du kan ju börja med å kolla om du hör ett surrande ljud när du vrider om tändningen så du vet att soppapumpen är OK.
är gnistan bra?

203 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Jo då, det surrar allt iaf! Gnistan har jag inte kollat, ska göras! (har ingen möjlighet att göra det nu dock)
Senast redigerat av jmd (3 augusti 2011)

70 Inlägg
3 augusti 2011
Okej! :-) Skruva ur ett tändstift och dra runt startmotorn och se om de 'sprutar' soppa ur tändstiftshålet :-)

203 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Det va svårt att se nåt. Dom nya stiften var dock redigt sotiga. hmm

70 Inlägg
3 augusti 2011
hmmm!! återkommer om jag kommer på något!

Sök