3599
Sök

Hög camber vid säkning.

CEO
35 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Halloj!

Kan börja med att detta gäller en Audi A4 1.8T -03..

Har vmaxx coilovers på den just nu, och den är nerskruvad ganska så mycket. Iallafall, har kört med detta i snart 2 säsonger och nu denna säsongen så har jag fått lite problem med framvagnen. Framdäcken sliter på insidan ganska så mycket, mer på vänstersidan så jag fick nyligen byta däcket då det gick hål. Men högersidan är fortfarande ok.

Så jag var till verkstaden och fick mig en hjulinställning och det visar sig att cambern låg (om jag minns rätt) 2.27 fel. Dem försökte ställa om det så det skulle slita mer jämt, vilket jag inte provat om det gjort ännu då men..

Frågan är då om det finns några andra medel för att kunna få upp däcken mer raka? Dem står ju som ett upp och nedvänt V nu (dåligt förklarat).

Må vara sämsta personen på att beskriva saker. Något jag glömt så är det bara att fråga smile

/RaHm
Senast redigerat av RaHm (8 augusti 2011)

5 089 Inlägg
8 augusti 2011
Gjorde du hjulinställning med spesltna däck så blir det inte bra. Och hur ställde dom cambern på bilen? och har du kört 2 säsonger så kanske dämparna på bilen har blivit dåliga? Eller bussningar som är kassa.

\Lindgren

CEO
35 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Då cambern inte är justerbar så ställde dom den inte alls. Utan ställde bara om däcken så dem skulle slita jämnare. TRODDE dom.

5 089 Inlägg
8 augusti 2011
RaHm skrev:
Då cambern inte är justerbar så ställde dom den inte alls. Utan ställde bara om däcken så dem skulle slita jämnare. TRODDE dom.

man ställer cambern igenom att flytta hela subframen. men då drar man bara ut ena sidan och den andra åker in. Har du lika mycket camber på båda hjulen går det inte att göra något åt saken.
Men ni ställde väll även så bakvagnen står rätt?

\Lindgren

CEO
35 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Då jag inte är bäst på vad det gäller meck. Men dem sa att min camber inte gick att justera och original var 10.7.
Japp, bakvagnen står helt rätt, men dem lutar också lite, men inte alls lika mycket.
Senast redigerat av RaHm (8 augusti 2011)

Sök