Bästa datorbutiken?

KarlJansson
25 juli 2011 · 1 Inlägg

Hej,
Jag undrar vart ni brukar köpa datorer online? Nu när on off och datorbutiken gick i konkurs så vet jag bara komplett och Inet i stort sett? Finns det några mer bra ställen eller är det dem som är bäst?

LeafBox Lat Perfektionist
25 juli 2011 · 6 359 Inlägg

Behöver inte veta ngt annat än Inet.se wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
careau
25 juli 2011 · 1 624 Inlägg

Jo, jag vet en! Inet ^^,

xXSammy
25 juli 2011 · 6 580 Inlägg

Webhallen..roaar!

De/Dem
TS_quattro fyrkrafsare
25 juli 2011 · 1 443 Inlägg

tja, det finns väl en hel del, dustin, webbhallen t.e.x, men jag föredrar personligen komplett och inet, att on off konkat skiter jag i, skulle inte gå in där om jag så fick betalt för det, USEL service och kunnande från personalens sida (iaf de butikerna som fanns i mitt "närområde", oavsett om man frågade om tv, hifi, datorer eller en tvättmaskin så var det som att prata med en vägg...) för att inte tala om siba, var inne på en butik och skulle kolla efter ett motljusskydd, på kameraavdelningen står en snubbe så jag hugger såklart honom och frågar om han har ett motljusskydd till ett specifikt canon-objektiv, får som svar: "vad är ett motljusskydd?" aldrig mer...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
ActWrong
25 juli 2011 · 96 Inlägg

Inet såklart. Godis är gott!

Fimp3n Random
25 juli 2011 · 480 Inlägg

Inet självklart. Gratis frakt över 500kr big_smile + godis. Brukar får det dagen efter om man beställer innan 17:00.

steifan DR!FTT3KN!K3R
25 juli 2011 · 10 427 Inlägg

Jag har handlat det mesta i datorväg på http://www.komplett.se/ men sist
jag skulle skruva ihop en ny dator beställde jag ett chassi från en annan firma
pga att de hade billigare frakt och lägre pris på just chassit. Sparade 200-300kr
på att beställa chassit separat.

Kan vara lönt att jämföra samma prylar hos olika återförsäljare innan man lägger beställning smile

Edit: Ganska enkelt att göra varureturer hos komplett också,
det har skickats tillbaka enstaka moderkort och minnen utan
större bekymmer rent praktiskt.

Senast redigerat av steifan (25 juli 2011)

Bebben Legitimerad besserwisser
25 juli 2011 · 921 Inlägg

Inet och komplett är riktigt bra, men sen får man inte glömma t.ex. Alina Systems, Misco eller (som tidigare nämnd), Webbhallen.

Dustin Home är också grymma, men tycker deras site är så rörig.

VenomJ
26 juli 2011 · 1 Inlägg

Proshop.se är en av de bästa sidorna om du frågar mig, sen är också http://www.inet.se/ bra!

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
26 juli 2011 · 1 874 Inlägg

Antar att det bara är jag som är nörd, men - Apple.se

Tar aldrig i en plastig, Windowsbaserad PC frivilligt... förutom på jobbet (där jag måste). tongue

Senast redigerat av Hexenhammer (26 juli 2011)

ZonaX Svetsare
26 juli 2011 · 3 150 Inlägg

Köpte min senaste dator (dator i delar) från Komplett.se, riktigt bra. Även Misco.se är bra som fan  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Pontus1991
26 juli 2011 · 423 Inlägg

Säger väl som de andra, Inet är helt klart bäst enligt mig, även servicen är bra då jag skickade tillbaka ett trasigt moderkort och fick tillbaka ett nytt 3 dagar senare. Alinas butiker är inte helt fel heller eftersom de har ungefär samma priser som online och man får grejerna direkt o utan frakt. smile

Sushikocken Sleeper
27 juli 2011 · 3 084 Inlägg

Alina är ju trevlig butik  där brukar jag handla. Dem brukar ha bättre priser än komplett och inet på datorkomponenter ibland också.
Dustin är inge bra att ha och göra med. Har 3 bekanta som haft väldiga problem med dem. Samt känner jag en Chef som förbjudit de anställda att handla från dem, skitdålig service och support helt enkelt. Är nog bättre att få råd av dem på Siba. Sedan att dem varit med i programmet PLUS sätter spiken i kistan.

Senast redigerat av Sushikocken (27 juli 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Gronwalls
1 augusti 2011 · 1 808 Inlägg

Inet.. finns inge annat smile billig frakt och gratis godis, samt bästa supporten med.
Enligt mig då.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Sushikocken Sleeper
1 augusti 2011 · 3 084 Inlägg

Gronwalls skrev:
Inet.. finns inge annat smile billig frakt och gratis godis, samt bästa supporten med.
Enligt mig då.

Å ändå får du gratis reservdelar på Alina tongue

Senast redigerat av Sushikocken (1 augusti 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Gronwalls
1 augusti 2011 · 1 808 Inlägg

Sushikocken skrev:

Gronwalls skrev:
Inet.. finns inge annat smile billig frakt och gratis godis, samt bästa supporten med.
Enligt mig då.

Å ändå får du gratis reservdelar på Alina tongue

Dom hade inge sånna delar på Inet tongue har köpt allt till mina datorer av Inet iaf tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
RifatTV Street racing <3
10 augusti 2011 · 38 Inlägg

Webhallen eller DustinHome wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang