5756
Sök

Vatten i motorn!

12 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare alla bilälskare, i skrivande stund kan
Man säga att jag sitter med fingret i röven! Igår regnade det som fan så jag körde ner min bil i ett djupt vattenhål som fick bilen att tvär dö, efter många försök att få igång den så lyckas jag tills slut med start kablar. Men nu är det så här att den rycker lite och när man går ner på lägre varv eller tomgång börjar bilens oljelampa att lysa lite smile men släcks vid körning på högre varv. Tänkte om någon visste och kunde ge mig lite tips om vad jag kan göra för att få bilen så bra som
Möjligt igen smile tack på förhand tongue

Smart med google, Snygg med photoshop!

515 Inlägg
15 augusti 2011
om jag hade varit du så hade jag tömt ut oljan ur motorn det första jag gjorde tongue

§9 Annonsering gäller även signaturen!

3 235 Inlägg
15 augusti 2011
Har du fått vatten i elektroniken kan det försvinna efter ett tag. Har du fått vatten i insuget är risken stor att du har krökt nån stake. Låt bilen stå och torka, hälper inte det: kompprov.

12 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
A nu har jag bytt luftfilter, olja och oljefilter Bilen Låter lite rassligt i början men det ljudet lägger sig sedan jag tror det är ventilerna, sen så små bluddrar den ibland och kan kännas lite orkelös neutral
och typ under 700-600 varv som när jag släpper kopplingen så börjar ju den jävla oljelampan lysa mad och bilen kan dö men startar lika lätt igen om jag lyfter på kopplingen (rullar igång den) eller startar igång den med nycklen. Hade så gärna velat veta va problemet är, om man kanske skall byta oljetempsgivaren? eller plocka ut och byta tändstift tongue

Smart med google, Snygg med photoshop!

564 Inlägg
16 augusti 2011
Var det något vatten i oljan du hällde ur? Var det "klägg" i filtret? Att oljetryckslampan tänds kan bero på givaren men också på oljepumpen är dålig eller satts igen av klägg. Du vill ta reda på vad som orsakar det innan du har totalras.

Kompprov är vettigt att göra för att kolla att du inte har krökta stakar eller sprickor i cylinder / topp. Ett motorstetoskop är bra för att lokalisera missljud.

Sök