4427
Sök

Chrysler Stratus pyser?

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Jag har lagt märke till att min Stratus 2.5 v6 -95 pyser vid uppstart i kanske 30 sekunder eller så även när fläkten är av och den står stilla på tomgång...
Det låter ungefär som en flaska med kolsyra står och pyser så jag tänkte bara höra om någon kan veta vad det är eller det kanske ska vara så, vad vet jag?

Jag kan tillägga att förra ägaren har satt en strömbrytare till AC-knappen så jag tänkte om den tjyvar från ACn på något sätt.

Forummoderator
18 413 Inlägg
18 augusti 2011
Min 300M pyser också ibland. Dock inget jag tolkat som fel. Men det kanske det är... Fungerar allt som det ska?

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Min 300M pyser också ibland. Dock inget jag tolkat som fel. Men det kanske det är... Fungerar allt som det ska?

Ja nej det är lite därför jag undrar, det kanske ska vara så.

Allt elektroniskt funkar,inga missljud i motorn och kupéfläkten funkar bra. likaså Aircon.

440 Inlägg
18 augusti 2011
Fungerar värmen på vintern? Kanske systemet som måste luftas, hur mycket har du i exp. kärlet?

Är det verkligen vid uppstart när bilen är kall som den pyser direkt? yikes
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
chryslerstratus skrev:
Fungerar värmen på vintern? Kanske systemet som måste luftas, hur mycket har du i exp. kärlet?

Är det verkligen vid uppstart när bilen är kall som den pyser direkt? yikes

Mvh
USAbilforum.se

Jag har bara haft bilen en vecka men det hoppas jag med tanke på att den ska agera vinterbil hehe.
Expansionskärlet har jag inte kikat närmare på, brukar parkera i backe men det kan jag kolla upp, kikar man det efter ha varmkört den?

Hur hänger det ihop?

440 Inlägg
18 augusti 2011
Se till så att systemet är luftat och korrekt mängd glykol i kärlet vid VARM motor tongue

Gör även såhär:

Ställ om fläktläget till framrutan, fötterna, armarna osv. olika varje gång du startar bilen, meddela i vilket läge som det pysande ljudet uppstår eller om det uppstår i alla lägen.
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

Sök