5717
Sök

Fortkörning

Truckreparatör
221 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
Hej!
Gjorde en dum grej idag jag körde för fort på 30väg de klockade mig i 40km/h. och fick 2000.- Självklart skrev jag på pappret har man gjort fel får man stå för det, det är sånt som händer.
Men u är det så att för 4åresen och 10månadersen fick jag en bot på en 50 väg körde 62km/och och en månad efter det en bot på 70väg körde i 82km/h. har ju haft körkort i 11år nu och efter som att jag kör bil i mitt yrke blir det ju ett par mil. så jag tycker inte att det är så farligt. 

Har inte fått några skriftliga varningar fån länsstyrelsen vid något tillfälle.

Frågade polisen om prick system men han sa att det fanns inget sånt. Men att LS Kunde dra körkortet i efterhand om de "ville".

Någon som vet hur det ligger till??
Ligger jag i farozonen för att bli av med kortet ett par månader?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
22 augusti 2011

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 augusti 2011
Om man begår tre förseelser som ger böter inom en tvåårsperiod tittar Länsstyrelsen på om man är lämplig att ha körkort eller om man bör skiljas från det en tid. Men du kan vara rätt så lugn om du inte gör om det den närmaste tiden.

Edit: Enligt övre länk bör du ju inte ens få en varning eftersom du inte har tre ringa fortkörningar inom 2 år.
Senast redigerat av Andromeda (22 augusti 2011)

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 augusti 2011
2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök