Efterlyser lackstift till min orangea focus st.vart kan man hitta det?

wiberg_jh
2 mars 2011 · 31 Inlägg

Ford i Eskilstuna får inte fram ett lackstift med min "specialfärg". Det tillverkas tydligen inte. Det är en 3- lagersfärg. Vet att det finns till den vita lacken som är uppbyggd på samma sätt men då måste man ha 3 stift.
Är det någon som vet vart man kan vända sig? Misstänker att man får skicka efter den utomlands. Men hur ska man hitta?
Är bra om man kan fylla i stenskott efter vintern.
tacksam för svar.smile

KHRacing
2 mars 2011 ·

Eftersom biltilverkarna är skyldiga enligt gällande lagstiftning att hålla med reservdelar i en 10-årsperiod så finns det garanterat lackstift till din bil med nånstans i deras gömmor, måhända att ditt lakala ställe ej har, men det finns

wiberg_jh
2 mars 2011 · 31 Inlägg

jaha strax efter jag skrev inlägget hittade jag ju en sida, så jag mailade över den till Ford så får de ju beställa hem. Måste vara bristande intresse från deras sida, då jag ville ha ett direkt när jag beställde bilen.smile

BassBoost
19 april 2011 · 9 Inlägg

wiberg_jh skrev:
jaha strax efter jag skrev inlägget hittade jag ju en sida, så jag mailade över den till Ford så får de ju beställa hem. Måste vara bristande intresse från deras sida, då jag ville ha ett direkt när jag beställde bilen.smile

Hur gick det, fick du tag på ett lackstift till electric orange?

Isåfall, vad har det för artikelnummer hos Ford?

wiberg_jh
22 augusti 2011 · 31 Inlägg

jag hittade det hos team Torquesteer. googla på det så hittar du. det är 2 stift dårå. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang