2861
Sök

Jailbreakade iphone 3gs, men nu kan jag inte använda den...

1 107 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Tja!

Jag jailbreakade min iphone 3gs idag pga att jag vill byta operatör och den är/var låst till tre så jag ville få bort det så jag kan köra med telenor istället.
Grejen är den att den är jailbreakad nu men istället för att ta bort operatörslåsningen så blockar den nu mera alla simkort jag stoppar i. Allt funkar som det ska förutom att jag inte kan komma åt mobilnätet...

Jag lackade ur på detta och beslöt mig för att skita i att låsa upp den och tänkte återställa den. Men det går inte. När det är ca 10% kvar av återställningsprocessen så ploppar det upp ett felmedelande i itunes som lyder ( The iPhone "iPhone" could not be restored. An unknown error occurred (1015). )

Jag hade iOS 4.3.5 installerat på telefonen men tankade Redsn0w och iOS 4.3.3 för att nergradera men det står fortfarande att jag har 4.3.5.

Hur gör jag? Är telefonen helt åt helvete eller går det lösa?

Någon som klantat till det likadant och kanske fått löst det på något sätt?

Ha det gött!
/Mattias

EDIT: Glömde skriva in felmedelandet... wink
Senast redigerat av anafylaxi (16 augusti 2011)

210 Inlägg
16 augusti 2011
Testa att sätt den i DFU Mode först, innan du återställer, det kan hjälpa. Fungerade för mig på min Ipod touch med ungefär samma problem som du.

Turn off the device.
Hold Power and Home for 10 seconds
Release Power, and keep holding Home
Keep holding home for 4-8 seconds or until you are alerted by your computer that it has detected a device in DFU.
Senast redigerat av Xqsme (16 augusti 2011)

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
16 augusti 2011
Vad är det för baseband i luren?
Antar att du lagt in 06.15 om du skulle låsa upp?
Isf kan du aldrig mer lägga in en "orginal" firmware, du behöver en customfil utan basebandet.

Ang 1015 så kan du googla miljoner svar på den frågan...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

1 107 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Ulf_W skrev:
Vad är det för baseband i luren?
Antar att du lagt in 06.15 om du skulle låsa upp?
Isf kan du aldrig mer lägga in en "orginal" firmware, du behöver en customfil utan basebandet.

Ang 1015 så kan du googla miljoner svar på den frågan...

Jag har ingen aning om vad för baseband det är. Körde med redsn0w.
Vart hittar jag customfil?

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
17 augusti 2011
anafylaxi skrev:

Har man ingen aning om baseband ska man heller inte försöka låsa upp, det kommer aldrig att gå väl...
Upplåsning och jailbreak är vitt skilda saker, firmwares som går att jailbreaka går ändå inte att låsa upp om man inte har "rätt" baseband.

Ska man jailbreaka/låsa upp iPhones gäller att läsa, läsa och läsa forum INNAN man börjar, och utgå från att typ 98% är fake eller snorungar som inte vet ett skit vad dom pratar om.
Allt finns på nätet om man har några timmar att lägga på att leta seriösa och korrekta fakta.
Men luren går absolut att få igång...

1 107 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Ulf_W skrev:
anafylaxi skrev:

Har man ingen aning om baseband ska man heller inte försöka låsa upp, det kommer aldrig att gå väl...
Upplåsning och jailbreak är vitt skilda saker, firmwares som går att jailbreaka går ändå inte att låsa upp om man inte har "rätt" baseband.

Ska man jailbreaka/låsa upp iPhones gäller att läsa, läsa och läsa forum INNAN man börjar, och utgå från att typ 98% är fake eller snorungar som inte vet ett skit vad dom pratar om.
Allt finns på nätet om man har några timmar att lägga på att leta seriösa och korrekta fakta.
Men luren går absolut att få igång...

Kan man lämna den till någon som kan fixa?
Jag får en iPhone 4 om ett par veckor så egentligen kan jag lika gärna slänga 3gs:n

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
17 augusti 2011
anafylaxi skrev:
Jag får en iPhone 4 om ett par veckor så egentligen kan jag lika gärna slänga 3gs:n

Ja nu vet jag inte var i landet du finns, men det borde väl finnas nån som fixar i närheten.
Slänga verkar väl onödigt, men du kan ju slänga den på mig isf. big_smile

1 107 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Ulf_W skrev:
anafylaxi skrev:

Ja nu vet jag inte var i landet du finns, men det borde väl finnas nån som fixar i närheten.

Bor söder om göteborg. haha wink

1 624 Inlägg
17 augusti 2011
anafylaxi skrev:
Ulf_W skrev:
anafylaxi skrev:

Va bra, du får 500:- för den wink Jag bor med i Göteborg!

1 107 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
careau skrev:
anafylaxi skrev:
Ulf_W skrev:

Va bra, du får 500:- för den wink Jag bor med i Göteborg!

Du kan få köpa en för 2000kr smile
Den fungerar klockrent nu igen wink

Jailbreakad med iOS 4.1 och även upplåst så nu kan man köra vilken operatör som helst wink

Meldem
917 Inlägg
22 augusti 2011
har alltid undrat vad jailbreak gör? orka googla när man har en het tråd här...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 107 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
Marticus skrev:

Jailbreakar man har man möjlighet att tanka appar utanför app store står gratis samt att man kan få bort operatörslåsningen. Sen finns det säker mängder med andra saker man kan göra med en jailbreakad iphone wink

551 Inlägg
22 augusti 2011
anafylaxi skrev:
Marticus skrev:

Jailbreakar man har man möjlighet att tanka appar utanför app store står gratis samt att man kan få bort operatörslåsningen. Sen finns det säker mängder med andra saker man kan göra med en jailbreakad iphone wink

man kringgår/tar bort de begränsningar som Appel lagt in i telefonen. på det viset kan man som lägga in program på telefonen som inte har med Appel att göra. Bland annat Cydia som är som en central för olika färdiggjorda program och tillägg som man kan ladda ner och installera. Det finns som sagt mängder man kan lägga in och förbättra och förändra i telefonen så som teman och gratis appar, men även att till exempel ta bort låsningsskärmen (så att man inte behöver "slide to unlock" hela jävla tiden tongue), andra diverse genvägar. Väldigt enkelt och smidigt faktiskt, man behöver verkligen inte vara dataingenjör för att klara av detta.
hoppas det klargjorde lite smile

Haters gonna hate.

Meldem
917 Inlägg
23 augusti 2011
p12 skrev:
anafylaxi skrev:
Marticus skrev:

man kringgår/tar bort de begränsningar som Appel lagt in i telefonen. på det viset kan man som lägga in program på telefonen som inte har med Appel att göra. Bland annat Cydia som är som en central för olika färdiggjorda program och tillägg som man kan ladda ner och installera. Det finns som sagt mängder man kan lägga in och förbättra och förändra i telefonen så som teman och gratis appar, men även att till exempel ta bort låsningsskärmen (så att man inte behöver "slide to unlock" hela jävla tiden tongue), andra diverse genvägar. Väldigt enkelt och smidigt faktiskt, man behöver verkligen inte vara dataingenjör för att klara av detta.
hoppas det klargjorde lite smile

så man pissar på apple ned andra ord då? hehe smile verkar ju lysande med att kunna ta bort operatörslåset iaf!
Senast redigerat av Marticus (23 augusti 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Sök