5484
Sök

Fiat Uno 1990Fel?

3 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Hejsan har en Fiat Uno 45ie som krånglar. sad Den har de så kallade förgasarsprutet. det vill säga en "vanlig" förgasare med en enda stor spridare. den spridaren får för sig att sluta spola soppa rätt som det är. sen kan man knacka på lite boxar å greja lite med den sen rätt som det är så funkar den igen. och det som är så konstigt är att det verkligen är av på av på precis som att man slog på en strömbrytare... Soppa finns det till förgasaren det har jag kollat. spridaren verkar funka som den ska (har haft ner den i molekyler) jag har sprejat och kollat alla kontakter/kablar. Men ändå beter den sig sådär av på av på. Det sitter en sort "box" placerad nedanför förgasaren med ett litet stag som trycker på gasstaget när motorn är kall. (öppnar spjället pyttelite och ökar på spridartrycket) det är väl en sorts kallstartsanordning. men när man vrider på gasspjället så åker staget ur denna box och ett litet klickljud hörs oxå ökar spridartrycket. tänkte om den krånglade så jag pillade ner den i bitar men fann i stort sett bara en liten elmotor och en sort transmission för det här staget till spjället så den borde inte ha något att säga till om gällande sprutet egentligen. Är det någon som vet vad det kan vara? Är detta en sjuka på uno:sar? kan det vara styrboxar eller vad? Har ingen aning tacksam för svar. mvh Oscar smile fiat,uno,krångel,skitbil,fel

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 augusti 2011
jag skulle kolla på hur relät mår till insprutet.

C H E V R O L E T <3

3 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
<<ja faan det kanske vore något! Ursäkta latheten, men vet du vart den sitter? Ska ut å ta en cig strax då kan jag kolla men tänkte om du visste så slipper jag böja på ryggen och leta smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 augusti 2011
Vet faktiskt inte. Antingen under ratten eller i motor rummet

C H E V R O L E T <3

3 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Det ska jag kika! Tack för tips och inspiration! Ska kolla om det luktar bränt eller är oxiderat. eller om det klickar och slår ifrån och har sig.. sen är det bara rota fram ett annat och testa isf ! smile

Sök