Usa front volvo 740 besiktings fråga

SweHedis
24 augusti 2011 · 238 Inlägg

Hej va och bes min 740 med Usa front , och bes mannen sa att man måste ha sidoblinkers.Då underar jag om nån har besiktat med usa front på, eller om ni har gjort nån tillfällig lösing på detta?/ Tacksam för svar Mvh.

JP Samlare
Knugcab
24 augusti 2011 · 5 111 Inlägg

Men sidoblinkers har du väl kvar även fast du har US-front? Eller missförstår jag nåt?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
SweHedis
24 augusti 2011 · 238 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Men sidoblinkers har du väl kvar även fast du har US-front? Eller missförstår jag nåt?

Där blinkersen sitter ska man sätta ett emblem istället

JP Samlare
Knugcab
24 augusti 2011 · 5 111 Inlägg

Ah, du menar de emblemen, jo det blir ju inte komplett utan dem, men du får inte göra så på en 89, du får väl koppla in blinkers över besiktningarna och sätta tillbaka emblemen sedan.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
sleepyoh
24 augusti 2011 · 1 319 Inlägg

Ja du måste ha sidoblinkers även fast du har din ''usa'' front. Bara att fixa om du vill att den ska gå igenom.

_----------'
Mack Forum- och sitemoderator
24 augusti 2011 · 26 147 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Ah, du menar de emblemen, jo det blir ju inte komplett utan dem, men du får inte göra så på en 89, du får väl koppla in blinkers över besiktningarna och sätta tillbaka emblemen sedan.

Nej det får man inte göra, men många gör det i alla fall.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Knugcab
24 augusti 2011 · 5 111 Inlägg

AirOne skrev:

Volvo544special65 skrev:
Ah, du menar de emblemen, jo det blir ju inte komplett utan dem, men du får inte göra så på en 89, du får väl koppla in blinkers över besiktningarna och sätta tillbaka emblemen sedan.

Nej det får man inte göra, men många gör det i alla fall.

Jo, det blev väl lite otydligt där, jag menar inte "får" som i att det är lagligt, utan att det väl är så han måste lösa det för att smita genom. wink

Eller så skaffa en 85 eller tidigare 740 så försvinner lagkravet på sidoblinkers. tongue

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Mack Forum- och sitemoderator
24 augusti 2011 · 26 147 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

AirOne skrev:

Volvo544special65 skrev:
Ah, du menar de emblemen, jo det blir ju inte komplett utan dem, men du får inte göra så på en 89, du får väl koppla in blinkers över besiktningarna och sätta tillbaka emblemen sedan.

Nej det får man inte göra, men många gör det i alla fall.

Jo, det blev väl lite otydligt där, jag menar inte "får" som i att det är lagligt, utan att det väl är så han måste lösa det för att smita genom. wink

Eller så skaffa en 85 eller tidigare 740 så försvinner lagkravet på sidoblinkers. tongue

Precis.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
24 augusti 2011 · 991 Inlägg

Hur menar du nu ??  sidoblinkerserna har du ju kvar på bilen väl ??  vad är det jag inte fattar ??

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Knugcab
24 augusti 2011 · 5 111 Inlägg

USA-sålda 740 har inga sidoblinkers utan ett emblem där blinkers sitter på svensksålda bilar.

Såvitt jag fattar det så menar han hur man ska få den godkänd om man byter till dessa USA-emblem i stället för blinkers.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang