2377
Sök

Bmw 540 års95 tvärdog konstigt ljud på täningpåslag

7 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
tjena har en 540 95a så rätt som de var bara tvärdog, så försökte dra igång den igen helt dött går på startmotor men får inge bränsle känns de som ! så pröva lossa minuspolen o nollställa vänta 10 min då gick bilen runt o tände till sen dog de, så lossa igen på batteriet, men då vart de något rikitgt konstig ljud när man vrider på tänningen bara piper med dovt ljud som verkligen låter att nåt är fel, o så startar inte soppa pumpen även fast de är ström bak dit, så pröva byta pump, men samma problem kvarstår, hjälp snarast får panik:/, tacksamm för svar

1 798 Inlägg
24 augusti 2011
En automat bör man inte försöka att dra igång

annars vet ja inte just va som kan va fel på rak arm då du redan bytt pump

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

7 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
men inte dra ingång den så med bogsering utan dra igång på nyckel, men låter kanske lite fel tongue ne inte ja heller pumpen morrar inget helt tyst sen låter cde i hela paneln bara

2 024 Inlägg
24 augusti 2011
Har varit med om ett liknande fel på en 91a 520. Då var det en huvudsäkring som satt på sidan av motorn som var sönderärgad och glappade. Ingen aning om det är likadant på en 540 dock.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

1 534 Inlägg
25 augusti 2011
låter pumpen?
12v till pump?
gnista?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 augusti 2011
Samma problem som du beskriver fick jag förra vecka med min 530, den plötsligt tvär dog när jag körde.
kollade lite över allt utan hitta någonting, efter en stund startade igen, den dog så fort jag gasade.
digital bensinmätare visade att jag kunde köra 30 km till.
Jag bestämde mig att tanka 10L bensin och startade, den gick på tomgång igen, jag väntade 5 minuter och gasade sakta, den gick upp bättre i varv, körde till bensinstation och tankade mer och därefter gick bilen hur bra som helst.
Det verkar som att jag fick en soppatorsk.
Har du bensin i tanken?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök