6699
Sök

V70 2,5t -98 (magnetventilen)

297 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Nu har jag ett problem. När jag plockade isär bilen i december så skulle jag motera turbotrycksmätare. Så jag kapade en slang som gick till magnetventilen. Men senare fick jag  veta att det fanns ett träd att sätta den i.

Så nu idag såg jag den slangstumpen som jag klippte. Men hittar inte andra änden, så jag undrar vart den tar vägen.

En slang går in i ena änden på magnetventilen. och på andra änden går en slang vågrät och en lodrät. Vart ska den vågräta slangen gå till?
Tacksam för svar

// PK

1 878 Inlägg
29 april 2010
på magnetventilen har du 3st anslutningar. vilken utav slangarna klippte du?

1st till Friskluftslangen efter LMM:en
1st till WG'n
1st till Dumpen
Senast redigerat av Frozen1985 (29 april 2010)

297 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Frozen1985 skrev:

1st till WG'n
1st till Dumpen

Det finns som sakt en slang på ena sidan. På andra sidan finns det 2 slangar, en lodrät och en vågrät. Den vågräta klippte jag. Lite svårt att förklara, hoppas du förstår

// PK

1 878 Inlägg
29 april 2010
finns det färger på dina slangar? borde sitta en ring med färg på slangarna. Gul, blå, Röd.

Slangen från wg klockan ska sitta överst, mitten är till friskluftslangen som sitter precis efter LMM, den 3dje finns juh bara ett kvar att sätta nu.

1 353 Inlägg
30 april 2010
sthlm_145 skrev:
Frozen1985 skrev:

1st till WG'n
1st till Dumpen

Det finns som sakt en slang på ena sidan. På andra sidan finns det 2 slangar, en lodrät och en vågrät. Den vågräta klippte jag. Lite svårt att förklara, hoppas du förstår

// PK

du har fått svar av frozen1985..(dock fel för de går inte till dumpen utan turbon wink)
du har en magnetventil i handen, och där har du klippt 1 slang? alltså följer du de andra 2 och ser vart dom går, när du lokaliserat detta så har du en kvar utav dom 3 alternativen och det är dit den ska gå...
1.wg
2.turbo
3.retur in i luftröret efter lmm.

749 Inlägg
28 augusti 2011
Frozen1985 skrev:
finns det färger på dina slangar? borde sitta en ring med färg på slangarna. Gul, blå, Röd.

Slangen från wg klockan ska sitta överst, mitten är till friskluftslangen som sitter precis efter LMM, den 3dje finns juh bara ett kvar att sätta nu.

Stämmer detta om ventilen sitter monterad på luftburken?
Någon som är säker?

Isåfall är min kopplad överst till turbo, mellerst till wastegate och nederst till insugslangen ifrån luftburken.
Har inga färger kvar på varken ventil eller slangar och motorn laddar ej som den borde.
Senast redigerat av Bjornn (28 augusti 2011)

749 Inlägg
28 augusti 2011
Funkade inte på min iallafall, gick som en påse nötter å sen stannade motorn och gick ej starta mer.

Sök