6304
Sök

Växelstagen? på Merca w123td 240d -80

100 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare, har gått över lite saker på växellådan, stagen och själva växelreglaget på bilen då den ibland är väldigt tjurig över att byta stag över till vxl 3-4, så har rengjort och bytt olja i växellådan och nu håller jag på att skruva ihop allt igen, och undrar då om någon har bild på hur själva reglagen man fäster stagen i ska sitta för nu tror jag jag hett den längste på fel sida eftersom den tar i kardan axeln, men vill vara säker nästa gång för brickorna mellan reglagen var fan inte roliga o pilla i tongue
Nu menar jag inte vid växellådan utan just under växelspaken så att säga smile
Och ifall den fortfarande kärvar, nått tips på vad som kan vara fel?

Tacksam för svar!

77 Inlägg
21 augusti 2011
tog ju lös det där när jag plockade ner växellådan men kommer inte ihåg exakt hur det såg ut med om du rör på dom så kommer du se vilken som är backen smile
sendå är de bara att chansa wink hehe

100 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
JoJJ3Wikstrom skrev:
tog ju lös det där när jag plockade ner växellådan men kommer inte ihåg exakt hur det såg ut med om du rör på dom så kommer du se vilken som är backen smile

gav upp sist men la mig under nu så de gick bättre idag smile
hade vänt ett stag på växellådans sida fel väg när jag tagit bort o rengjort skiten, men nu sitter allt på plats och funkar skit bra! smile växlarna går i utan problem också!
jag gjorde så att ja bara hängde på stagen sen vred på nyckeln med 1an och 3an i, den tyngre var ju ganska lätt o förstå va 3an smile
man såg ju rätt bra vilka som skulle vars med tanke på böjjarna, gällde bara o komma på att ett stag var fel väg! tongue
men tack iaf smile men du Johan ha du kolla eller orka du kolla var den andra delen av hastighetswiren ska? ^^
eller nån annan som vet? de är då den änden som går mot motorn, den från kupen går ner till ett t-kors, en sida går in i växellådan och andra änden.....var?

77 Inlägg
29 augusti 2011
kim4 skrev:
JoJJ3Wikstrom skrev:

gav upp sist men la mig under nu så de gick bättre idag smile
hade vänt ett stag på växellådans sida fel väg när jag tagit bort o rengjort skiten, men nu sitter allt på plats och funkar skit bra! smile växlarna går i utan problem också!
jag gjorde så att ja bara hängde på stagen sen vred på nyckeln med 1an och 3an i, den tyngre var ju ganska lätt o förstå va 3an smile
man såg ju rätt bra vilka som skulle vars med tanke på böjjarna, gällde bara o komma på att ett stag var fel väg! tongue
men tack iaf smile men du Johan ha du kolla eller orka du kolla var den andra delen av hastighetswiren ska? ^^
eller nån annan som vet? de är då den änden som går mot motorn, den från kupen går ner till ett t-kors, en sida går in i växellådan och andra änden.....var?

just ja ska kolla upp det när jag kommer hem smile

Sök