6024
Sök

855 t5 dör titt som tätt och startar ibland inte

2 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
• Bilmodell
volvo 855 t5
• Årsmodell
-96
• Miltal
287XX
• Modifikationer på bilen 
Nej

• Hur yttrar sig felet? 
Bilen vägrar starta ibland, står och tuggar på startmotorn men vägrar tända. Händer att den dör vid körning. Dog 4gånger inom tiden av 10min och vägrade starta utan tvungen att vänta en stund.
När den vägrar starta så går elfläkten på vare sig motorn är kall eller varm, antar att den vill kyla något men vad?!

Testade tanka 98 för skojs skull och uppkom någon vecka efter. Tankade 95 i helgen och trodde att problemet var över men icke.

Vissa dagar går den som en klocka och detta fel yttrar sig aldrig och vissa dagar händer det nästan varje gång man ska starta

• Vilken felsökning har redan gjorts? 
Bytt bensinfilter och tändstift, de förra stiften var fina. Har tittat på bränslerelät och det såg fint ut på stiften. Testade att öppna nippeln på fuelrailen medans jag startade och det kom soppa så antar att pumpen fungerar.

Har inte kollat koder men tänkt göra det snarast

2 414 Inlägg
30 augusti 2011
Av mina erfarenheter av volvo 850 så är bränslereläet väldigt väldigt väldigt dåligt och det ger upphov till dina syndrom smile Du kanske ska testa att byta det även om det ser bra ut.

2 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Var ute och åkte en sväng idag, gasade inte mycket i början och när jag skulle hem (ca 5km) så började jag gasa men det hände ingenting, kändes som man fan körde 126hästars motorn eller nåt. Kom iaf till lokala meken för att prata om felkoder och rätt var det va så åkte all vatten ur.. Han föreslog att det antingen var tempgivaren eller topplockspackning. Har kollat oljan och den ser fin ut så får börja med byta givaren

Sök