5594
Sök

Bmw 528i - Hackar, tappar effekt!

2 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Köpte nyligen en Bmw 528i e39 årsm 2000 och är för övrigt min första BMW.

Bilen har börjat bete sig konstigt, Inte alltid utan detta problem kommer och går lite då och då oftast då bilen blir varm.

Tappar effekt som tusan, när det är som värst så måste man tokvarva för att komma iväg på 1an, när man sedan släpper upp kopplingen lungt och försiktigt så dör bilen nästan endå.

Jag kan utan tvekan säga att bilen tappar 40-50 % av sin effekt när detta händer.

låter bilen stå nån timme, så går den som den ska igen.
Vilket utesluter ganska många möjliga fel.

Jag har läst och letat efter liknande problem och kommit fram till att det skulle kunna vara Vevaxelgivaren som gett upp .

Skulle vara tacksamm om någon som HAFT ungefär samma problem gör ett utlåtande över vad som var lösningen.
kört ca 2 timmar i dag, inte märkt av problemet ens. så det är återkommande lite då och då.

Tack på förhand!
Senast redigerat av Kallkvist (4 september 2011)

2 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Ingen ? tongue

Motborgare
1 099 Inlägg
4 september 2011
Kallkvist skrev:
Ingen ? tongue

Om det är vevaxelgivaren, så borde du i alla fall få ut en felkod. Om det kommer och går, så loggas det som ett intermittent fel. Det samma med de flesta andra motorgivare.

Jag råder dig att göra en utläsning av felkoder. Det är otroligt svårt att gissa. Även om två har haft ungefär samma symptom, så behöver det inte vara samma orsak.

-- K

Sök