Jag har en trimmad Audi A4 1.8T - 00 och nu är det så att den har börjat hacka sig fram när jag accelererar, alltså när jag ger mer än halvgas till gasen i botten och det gör att jag inte får ut full effekt vid acceleration.
Först trodde jag att det var glapp i framvagnen det berodde på eftersom den inte gick igenom besiktningen och jag var tvungen att byta ut hela framvagnen. Men problemet återstod och då kollade jag upp den hos en auktoriserad verkstad men vid felsökningen så gav den konstiga värden och mekanikern sa att dessa felkoder inte hade något med accelerationen att göra. Den gav även inte felkoder på några tändspolar eller dyl.
Kan det vara att bilen är trimmad, eller är det fel med tändspolarna men att dom inte ger felkoder?
"Hackar" kan vara så mkt. Spikar den? Isf är tändstift jäkligt känsliga på turbomotorer Eller bara "sackar" den? För isf ka den vara så trimmad så att inte bränslepumpen orkar leverera osv.
Eller bara nån givare som muppar sej. Vore kul med värderna ifrån verkstaden, verkstäder kan långt ifrån allt
"Hackar" kan vara så mkt. Spikar den? Isf är tändstift jäkligt känsliga på turbomotorer Eller bara "sackar" den? För isf ka den vara så trimmad så att inte bränslepumpen orkar leverera osv.
Eller bara nån givare som muppar sej. Vore kul med värderna ifrån verkstaden, verkstäder kan långt ifrån allt
När jag t.ex trycker gasen i botten så börjar den hacka/ skaka sig fram och så är det på alla växlar. Men när jag ger lugnt gas pådrag då går den hur bra som helst. Den är trimmad från 150 hk till 220 hk. Det var inga problem med accelerationen när jag köpte den utan problemet uppkom c.a 6 månader efter.
Jag minns inte exakt vad han sa om värdena men han sa iallafall att felkoderna var konstiga, vad jag hann se så stod det något om lambasond och något om fel turbo ladd tryck
När jag t.ex trycker gasen i botten så börjar den hacka/ skaka sig fram och så är det på alla växlar. Men när jag ger lugnt gas pådrag då går den hur bra som helst. Den är trimmad från 150 hk till 220 hk. Det var inga problem med accelerationen när jag köpte den utan problemet uppkom c.a 6 månader efter.
Jag minns inte exakt vad han sa om värdena men han sa iallafall att felkoderna var konstiga, vad jag hann se så stod det något om lambasond och något om fel turbo ladd tryck
Kolla läckage i slangar till turbon och vad det står exakt om lambdasonden.
Kolla läckage i slangar till turbon och vad det står exakt om lambdasonden.
Jag får nog göra det, har även hört att det kan vara LMM det är fel på och att den inte brukar ge felkoder stämmer det? Mekanikern sa även att det inte var något fel på tändspolarna som han i början misstänkte, men kan det inte vara så att det är fel på dom men att dom inte ger felkoder?
Det kan vara många olika anledningar till varför bilen går så. Därför jag hänvisade dig till den andra tråden eftersom det redan står mycket om vad som kan orsaka detta.