1669
Sök

Bilen börjar hacka sig fram vid acceleration!

3 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
#1
Hejsan allihopa! smile

Jag har en trimmad Audi A4 1.8T - 00 och nu är det så att den har börjat hacka sig fram när jag accelererar, alltså när jag ger mer än halvgas till gasen i botten och det gör att jag inte får ut full effekt vid acceleration.

Först trodde jag att det var glapp i framvagnen det berodde på eftersom den inte gick igenom besiktningen och jag var tvungen att byta ut hela framvagnen. Men problemet återstod och då kollade jag upp den hos en auktoriserad verkstad men vid felsökningen så gav den konstiga värden och mekanikern sa att dessa felkoder inte hade något med accelerationen att göra. Den gav även inte felkoder på några tändspolar eller dyl.


Kan det vara att bilen är trimmad, eller är det fel med tändspolarna men att dom inte ger felkoder?

Tacksam för seriösa svar! smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
28 augusti 2011
#2
Hur mkt trimmad?

"Hackar" kan vara så mkt. Spikar den? Isf är tändstift jäkligt känsliga på turbomotorer
Eller bara "sackar" den? För isf ka den vara så trimmad så att inte bränslepumpen orkar leverera osv.

Eller bara nån givare som muppar sej.
Vore kul med värderna ifrån verkstaden, verkstäder kan långt ifrån allt

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Nybörjare
75 Inlägg
29 augusti 2011
#3
Hej och välkommen till Garaget!

Första du kan göra är att kolla över reglerna för forumet här.

Och fortsätta med att söka igenom forumet, vet att det finns två aktiva trådar om detta just nu. Ena finns här.


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 augusti 2011
#4
Låter ju som att det är turbon som spikar , att vakten stoppar den.

C H E V R O L E T <3

3 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
#5
LeafBox skrev:
Hur mkt trimmad?

"Hackar" kan vara så mkt. Spikar den? Isf är tändstift jäkligt känsliga på turbomotorer
Eller bara "sackar" den? För isf ka den vara så trimmad så att inte bränslepumpen orkar leverera osv.

Eller bara nån givare som muppar sej.
Vore kul med värderna ifrån verkstaden, verkstäder kan långt ifrån allt

När jag t.ex trycker gasen i botten så börjar den hacka/ skaka sig fram och så är det på alla växlar. Men när jag ger lugnt gas pådrag då går den hur bra som helst. Den är trimmad från 150 hk till 220 hk. Det var inga problem med accelerationen när jag köpte den utan problemet uppkom c.a 6 månader efter.

Jag minns inte exakt vad han sa om värdena men han sa iallafall att felkoderna var konstiga, vad jag hann se så stod det något om lambasond och något om fel turbo ladd tryck

Nybörjare
75 Inlägg
29 augusti 2011
#6
tehnaz skrev:
LeafBox skrev:
Hur mkt trimmad?

"Hackar" kan vara så mkt. Spikar den? Isf är tändstift jäkligt känsliga på turbomotorer
Eller bara "sackar" den? För isf ka den vara så trimmad så att inte bränslepumpen orkar leverera osv.

Eller bara nån givare som muppar sej.
Vore kul med värderna ifrån verkstaden, verkstäder kan långt ifrån allt

När jag t.ex trycker gasen i botten så börjar den hacka/ skaka sig fram och så är det på alla växlar. Men när jag ger lugnt gas pådrag då går den hur bra som helst. Den är trimmad från 150 hk till 220 hk. Det var inga problem med accelerationen när jag köpte den utan problemet uppkom c.a 6 månader efter.

Jag minns inte exakt vad han sa om värdena men han sa iallafall att felkoderna var konstiga, vad jag hann se så stod det något om lambasond och något om fel turbo ladd tryck

Kolla läckage i slangar till turbon och vad det står exakt om lambdasonden.


3 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
#7
ejt skrev:
tehnaz skrev:
LeafBox skrev:
Hur mkt trimmad?

"Hackar" kan vara så mkt. Spikar den? Isf är tändstift jäkligt känsliga på turbomotorer
Eller bara "sackar" den? För isf ka den vara så trimmad så att inte bränslepumpen orkar leverera osv.

Eller bara nån givare som muppar sej.
Vore kul med värderna ifrån verkstaden, verkstäder kan långt ifrån allt

När jag t.ex trycker gasen i botten så börjar den hacka/ skaka sig fram och så är det på alla växlar. Men när jag ger lugnt gas pådrag då går den hur bra som helst. Den är trimmad från 150 hk till 220 hk. Det var inga problem med accelerationen när jag köpte den utan problemet uppkom c.a 6 månader efter.

Jag minns inte exakt vad han sa om värdena men han sa iallafall att felkoderna var konstiga, vad jag hann se så stod det något om lambasond och något om fel turbo ladd tryck

Kolla läckage i slangar till turbon och vad det står exakt om lambdasonden.

Jag får nog göra det, har även hört att det kan vara LMM det är fel på och att den inte brukar ge felkoder stämmer det? Mekanikern sa även att det inte var något fel på tändspolarna som han i början misstänkte, men kan det inte vara så att det är fel på dom men att dom inte ger felkoder?

Nybörjare
75 Inlägg
29 augusti 2011
#8
Det kan vara många olika anledningar till varför bilen går så. Därför jag hänvisade dig till den andra tråden eftersom det redan står mycket om vad som kan orsaka detta.


79 Inlägg
6 september 2011
#9
garanterad tändspolar, liknande probs på min.
hoppas det löser sig.



Sök