Motorlampa lyser igen! SAAB 9-5 aero-01

9-5A
4 september 2011 · 1 Inlägg

Farthållaren la av tcs likaså motorlampan började lysa gick ner på grundladd. Hittade en slang som var
av från spjällhus till farthållare, bytte slang nu går bilen som ett spjut och den laddar rätt"tror jag"
problemet är att motorlampan börjar lysa om igen men bilen går och låter som den ska.
Någon snäll mäniska som kan tänka sig veta vad detta beror på

Ettehag
4 september 2011 · 102 Inlägg

Gör bilen strömlös en stund och se om det går att nolla felkoden smile

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
jimmzzan
4 september 2011 · 1 168 Inlägg

Det är ju uppenbarligen något den vill framför med tanke på att motorlampan tänds. Felsök den!
Kan vara allt eller inget, min började lysa och jag nästan dog utav rädsla. den ville bara säga att den misstände när jag fick bensinstopp! Nollställde och inget mer med det.

Kör en felsökning efter felkoder.

Ravi Tekniker
5 september 2011 · 624 Inlägg

Fattar inte folk som säger min motorlampa lyser jo det kan jag förstå symtom finns ju. läsa ut felkoder är ju lättare för folk att svara då och kanske hitta felet.... inte bara min motor lampa lyser ja och hur gör man då???

Presidento Of World
5 september 2011 · 3 331 Inlägg

kan va att någon lambdasond gett upp, eller kanske bensin blandat med vatten? har hört att vissa mackar blandar sin bensin med vatten, gäller 95an , hur sant detta är vet jag inte, har fått höra från mercedes märkes verkstad när min motorlampa lyste smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
5 september 2011 · 1 163 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
kan va att någon lambdasond gett upp, eller kanske bensin blandat med vatten? har hört att vissa mackar blandar sin bensin med vatten, gäller 95an , hur sant detta är vet jag inte, har fått höra från mercedes märkes verkstad när min motorlampa lyste smile

vad drömde du sedan?

~Andy~
Presidento Of World
6 september 2011 · 3 331 Inlägg

Andyy90 skrev:

opel_vectra_gts skrev:
kan va att någon lambdasond gett upp, eller kanske bensin blandat med vatten? har hört att vissa mackar blandar sin bensin med vatten, gäller 95an , hur sant detta är vet jag inte, har fått höra från mercedes märkes verkstad när min motorlampa lyste smile

vad drömde du sedan?

tyvärr ingen dröm det dära, jag berätta vad jag hört, jag sa att jag inte vet hur sant det är. men iofs med tanke på att dom hära mackarna som har bensinen billigast av alla, borde nästan göra så ? varför skulle dom annars han typ billigare, meen yeah kan ju bara va nåt dom bara sa wink iaf det handlade om att lambdasonden blivit blöt pågrund av vatten i bensinen och motorlampan börja lysa. hänger du med? orkar inte diskutera detta med någon då jag knappt själv vet om det är sant!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
gamlingen
6 september 2011 · 5 198 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Andyy90 skrev:

opel_vectra_gts skrev:
kan va att någon lambdasond gett upp, eller kanske bensin blandat med vatten? har hört att vissa mackar blandar sin bensin med vatten, gäller 95an , hur sant detta är vet jag inte, har fått höra från mercedes märkes verkstad när min motorlampa lyste smile

vad drömde du sedan?

tyvärr ingen dröm det dära, jag berätta vad jag hört, jag sa att jag inte vet hur sant det är. men iofs med tanke på att dom hära mackarna som har bensinen billigast av alla, borde nästan göra så ? varför skulle dom annars han typ billigare, meen yeah kan ju bara va nåt dom bara sa wink iaf det handlade om att lambdasonden blivit blöt pågrund av vatten i bensinen och motorlampan börja lysa. hänger du med? orkar inte diskutera detta med någon då jag knappt själv vet om det är sant!

Skulle bensinen va huvudanledningen till att en motorlampa lyser så skulle 35 % av alla motorlampor lysa. då väldigt många tankar lågpris soppa.. men ange gärna källa till att det är så. De flesta mackar som har lågpris är obemannade mackar som då inte behöver ha det högre priset för att ge personalen lön.. Kolla tex Jet,,,st1...och alla andra automat stationer..

Presidento Of World
6 september 2011 · 3 331 Inlägg

gamlingen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Andyy90 skrev:

vad drömde du sedan?

tyvärr ingen dröm det dära, jag berätta vad jag hört, jag sa att jag inte vet hur sant det är. men iofs med tanke på att dom hära mackarna som har bensinen billigast av alla, borde nästan göra så ? varför skulle dom annars han typ billigare, meen yeah kan ju bara va nåt dom bara sa wink iaf det handlade om att lambdasonden blivit blöt pågrund av vatten i bensinen och motorlampan börja lysa. hänger du med? orkar inte diskutera detta med någon då jag knappt själv vet om det är sant!

Skulle bensinen va huvudanledningen till att en motorlampa lyser så skulle 35 % av alla motorlampor lysa. då väldigt många tankar lågpris soppa.. men ange gärna källa till att det är så. De flesta mackar som har lågpris är obemannade mackar som då inte behöver ha det högre priset för att ge personalen lön.. Kolla tex Jet,,,st1...och alla andra automat stationer..

har ingen direkt källa, då jag bara fick höra det, hur sant det är? bra fråga där! men och andra sidan, då jag tillbringar min tid i en verkstad så får vi in massa bilar som vi får släcka motorlampan på, de fick mig att tänka lite!men visst jag kan ha helt fel brukade tanka på JET men gått till SHELL och 98, sen dess har inte lampan lyst, då menar jag att jag hade släckt lampan en gång tidigare, tanka 95 på jet, efter ca 1mil så lyser den igen. kan säkert bero på att jag kanske hade fått vatten i katten då det regna tusan här! :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
gamlingen
6 september 2011 · 5 198 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

gamlingen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

tyvärr ingen dröm det dära, jag berätta vad jag hört, jag sa att jag inte vet hur sant det är. men iofs med tanke på att dom hära mackarna som har bensinen billigast av alla, borde nästan göra så ? varför skulle dom annars han typ billigare, meen yeah kan ju bara va nåt dom bara sa wink iaf det handlade om att lambdasonden blivit blöt pågrund av vatten i bensinen och motorlampan börja lysa. hänger du med? orkar inte diskutera detta med någon då jag knappt själv vet om det är sant!

Skulle bensinen va huvudanledningen till att en motorlampa lyser så skulle 35 % av alla motorlampor lysa. då väldigt många tankar lågpris soppa.. men ange gärna källa till att det är så. De flesta mackar som har lågpris är obemannade mackar som då inte behöver ha det högre priset för att ge personalen lön.. Kolla tex Jet,,,st1...och alla andra automat stationer..

har ingen direkt källa, då jag bara fick höra det, hur sant det är? bra fråga där! men och andra sidan, då jag tillbringar min tid i en verkstad så får vi in massa bilar som vi får släcka motorlampan på, de fick mig att tänka lite!men visst jag kan ha helt fel brukade tanka på JET men gått till SHELL och 98, sen dess har inte lampan lyst, då menar jag att jag hade släckt lampan en gång tidigare, tanka 95 på jet, efter ca 1mil så lyser den igen. kan säkert bero på att jag kanske hade fått vatten i katten då det regna tusan här! :p

Jag har alltid tankat Jet.. aldrig fått nån motorlampa att lysa.. då har jag en ovanligt bra bil...näe det vette fan det..

Presidento Of World
6 september 2011 · 3 331 Inlägg

gamlingen skrev:

opel_vectra_gts skrev:

gamlingen skrev:

Skulle bensinen va huvudanledningen till att en motorlampa lyser så skulle 35 % av alla motorlampor lysa. då väldigt många tankar lågpris soppa.. men ange gärna källa till att det är så. De flesta mackar som har lågpris är obemannade mackar som då inte behöver ha det högre priset för att ge personalen lön.. Kolla tex Jet,,,st1...och alla andra automat stationer..

har ingen direkt källa, då jag bara fick höra det, hur sant det är? bra fråga där! men och andra sidan, då jag tillbringar min tid i en verkstad så får vi in massa bilar som vi får släcka motorlampan på, de fick mig att tänka lite!men visst jag kan ha helt fel brukade tanka på JET men gått till SHELL och 98, sen dess har inte lampan lyst, då menar jag att jag hade släckt lampan en gång tidigare, tanka 95 på jet, efter ca 1mil så lyser den igen. kan säkert bero på att jag kanske hade fått vatten i katten då det regna tusan här! :p

Jag har alltid tankat Jet.. aldrig fått nån motorlampa att lysa.. då har jag en ovanligt bra bil...näe det vette fan det..

vem vet kanske ba va att skylla ifrån då dom skulle ta det på garanti o skit :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Ravi Tekniker
6 september 2011 · 624 Inlägg

Vatten skulle inte tro det

Thereturn
6 september 2011 · 28 Inlägg

Kan vara Luftmasse mätaren. Jag fick byta den på min 9-5 jag hade för att motorlampan lös men den gick som den skulle.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang