Fortkörning, 132km på 50 väg...vårdslöshet i trafiken ?

Andromeda Rumpmas
9 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

Darkus skrev:
Fråga du när laser pickan var kalibrerad??  Det är dom obligerade att visa det. Den ska göras med vissa mellanrum.
Har dom bommat det så kan dom inte sätta dit dej.
Finns en del folk som klarat sej undan på det och att polisen har gjort felaktiga mätningar.

Ja blånekar allti. Även fast jag blir tagen på bargärning och har även klarat mej undan en del böter wink
Ha ju vari gammal MC buse så man lärde sej alla knepen för polisen försökte ju sätta dit en hela tiden på allt möjligt.

... vilket i och för sig är helt rätt och riktigt. Brott ska bestraffas.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Hool
9 augusti 2011 · 1 067 Inlägg

Andromeda skrev:

Darkus skrev:
Fråga du när laser pickan var kalibrerad??  Det är dom obligerade att visa det. Den ska göras med vissa mellanrum.
Har dom bommat det så kan dom inte sätta dit dej.
Finns en del folk som klarat sej undan på det och att polisen har gjort felaktiga mätningar.

Ja blånekar allti. Även fast jag blir tagen på bargärning och har även klarat mej undan en del böter ;)
Ha ju vari gammal MC buse så man lärde sej alla knepen för polisen försökte ju sätta dit en hela tiden på allt möjligt.

... vilket i och för sig är helt rätt och riktigt. Brott ska bestraffas.

Ja men det gäller inte kändisar..    :/

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Phaeton Falgfixaren.se
10 augusti 2011 · 647 Inlägg

Hool skrev:

Andromeda skrev:

Darkus skrev:
Fråga du när laser pickan var kalibrerad??  Det är dom obligerade att visa det. Den ska göras med vissa mellanrum.
Har dom bommat det så kan dom inte sätta dit dej.
Finns en del folk som klarat sej undan på det och att polisen har gjort felaktiga mätningar.

Ja blånekar allti. Även fast jag blir tagen på bargärning och har även klarat mej undan en del böter wink
Ha ju vari gammal MC buse så man lärde sej alla knepen för polisen försökte ju sätta dit en hela tiden på allt möjligt.

... vilket i och för sig är helt rätt och riktigt. Brott ska bestraffas.

Ja men det gäller inte kändisar..    hmm

Bra svarat smile

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
killercow
10 augusti 2011 ·

Felplacerad skrev:

Phaeton skrev:

Felplacerad skrev:
Om jag var du skulle jag inte nämna detta för chefen utan köra på som vanligt wink

haha o bara låsas som de regnar ? smile

Nje man får väl räkna på vad man tjänar/sparar mest på.
Hade jag blivit av med körkortet och berättat det för chefen hade jag stått arbetslös i ca 1 år. Vilket motsvarar en förlust på ca 200.000:-.... Tror inte böterna kommer i närheten av den summan, om man nu har otur att bli tagen under det året. Man kan köra många år utan att bli stoppad.
Men det är ju individuellt, men för just mig så är de det klara valet. I alla fall en gång, jag hade dock inte försökt med det två gånger för då ryker väl kortet äckligt länge.

å åka dit utan körkort å få ännu längre indraget kort. åker du dit för att köra utan kort pga att du blivit av med de så kommer dom garanterat dubbla tiden du blivit av med de.

å sen är det taxi-bolagets skyldighet att se till att dom som kör för dom har taxikort å körkort. annars kommer de svida för bolaget vid en kontroll.

åker TS dit vid en körning med taxi å kortet är indraget så kommer han inte bara få böter utan han kan nog vinka adjö till taxikortet för all framtid. för dom lär ju inte finna honom lämplig att få ha taxi kort då. knappast värt de med tanke på att han får ju stämpla om han blir av med taxi jobbet. å kan kanske få jobb på samma bolag eller ett annat när han får tillbaks kortet.

Arbetsgivare kollar med gamla arbetsgivare ofta innan dom anställer. knappast så han lär få anställning på taxi om han lurat sin förra arbetsgivare å kört utan kort.

så knappast en smart ide fortsätta köra

mogg3 "Daily Driven"
10 augusti 2011 · 295 Inlägg

Felplacerad skrev:

Phaeton skrev:

Felplacerad skrev:
Om jag var du skulle jag inte nämna detta för chefen utan köra på som vanligt wink

haha o bara låsas som de regnar ? smile

Nje man får väl räkna på vad man tjänar/sparar mest på.
Hade jag blivit av med körkortet och berättat det för chefen hade jag stått arbetslös i ca 1 år. Vilket motsvarar en förlust på ca 200.000:-.... Tror inte böterna kommer i närheten av den summan, om man nu har otur att bli tagen under det året. Man kan köra många år utan att bli stoppad.
Men det är ju individuellt, men för just mig så är de det klara valet. I alla fall en gång, jag hade dock inte försökt med det två gånger för då ryker väl kortet äckligt länge.

Han får maxböter och det ligger på 4000:- inget mer sen är det frågan hur många månader han får bara hoppas att det blir under 12 mån annars åker kortet. Och då får han ta om det lite surt.

Din stylingbutik på nätet.
www.stanceit.se
Andromeda Rumpmas
10 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

mogg3 skrev:

Felplacerad skrev:

Phaeton skrev:

haha o bara låsas som de regnar ? smile

Nje man får väl räkna på vad man tjänar/sparar mest på.
Hade jag blivit av med körkortet och berättat det för chefen hade jag stått arbetslös i ca 1 år. Vilket motsvarar en förlust på ca 200.000:-.... Tror inte böterna kommer i närheten av den summan, om man nu har otur att bli tagen under det året. Man kan köra många år utan att bli stoppad.
Men det är ju individuellt, men för just mig så är de det klara valet. I alla fall en gång, jag hade dock inte försökt med det två gånger för då ryker väl kortet äckligt länge.

Han får maxböter och det ligger på 4000:- inget mer sen är det frågan hur många månader han får bara hoppas att det blir under 12 mån annars åker kortet. Och då får han ta om det lite surt.

Det är så pass mycket över gränsen att det kommer att gå till åklagare. Denne kan, och kommer säkerligen, att besluta om ett högre bötesbelopp.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Fellow
10 augusti 2011 · 1 581 Inlägg

mogg3 skrev:

Felplacerad skrev:

Phaeton skrev:

haha o bara låsas som de regnar ? smile

Nje man får väl räkna på vad man tjänar/sparar mest på.
Hade jag blivit av med körkortet och berättat det för chefen hade jag stått arbetslös i ca 1 år. Vilket motsvarar en förlust på ca 200.000:-.... Tror inte böterna kommer i närheten av den summan, om man nu har otur att bli tagen under det året. Man kan köra många år utan att bli stoppad.
Men det är ju individuellt, men för just mig så är de det klara valet. I alla fall en gång, jag hade dock inte försökt med det två gånger för då ryker väl kortet äckligt länge.

Han får maxböter och det ligger på 4000:- inget mer sen är det frågan hur många månader han får bara hoppas att det blir under 12 mån annars åker kortet. Och då får han ta om det lite surt.

Maxböter som ges utav polis är 4000kr men nu är det frågan om åklagare och bötesbeloppet KOMMER att bli högre än så.

Muttley
10 augusti 2011 ·

Sen köra  kunder utan taxileg. De är typ lika med svartkörning eller vad de nu jämförde med. Dvs blir han stoppad långt ute i ingenstans så får kunden hoppa av bilen och bilen lär inte gå någon meter till heller.

Förbannat dumt att köra helt utan.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 augusti 2011 · 14 077 Inlägg

Hittade den här länken på garaget, en mycket tänkvärd länk: http://fredrik.cafe.se/personligt-meddelande-2/



/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Phaeton Falgfixaren.se
10 augusti 2011 · 647 Inlägg

Vettemannen skrev:
Hittade den här länken på garaget, en mycket tänkvärd länk: http://fredrik.cafe.se/personligt-meddelande-2/

/Benny

Shit vad bra skrivit du! Man fick 1000 tankar i skallen hela tiden..

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
AndiOne Ninja
7 september 2011 · 1 Inlägg

När jag 2004 torska för 203 km/h på 70 väg så åkte jag fast för Vårdslöshet i trafiken.
Då sa de att så fort man körde dubbla hastigheten så blir de per automatik Vårdslöshet i trafiken.

Nu kan det vara fel såklart, men de sa både polisen och länsstyrelsen till mig.

6 månader indraget körkort och 6000 dagsböter blev min nota för det hela.

Volvo S60 (2001)
Holiace
7 september 2011 · 1 754 Inlägg

>132 på 50
>frågar OM det kommer gå åt helvete

Svaret är ja.

Surt att bli av med kortet dock.

Senast redigerat av Holiace (7 september 2011)

Jag kan inget om allt.
killercow
7 september 2011 ·

vore kul å veta vad straffet blev.

Hänt nått i frågan?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 september 2011 · 14 077 Inlägg

killercow skrev:
vore kul å veta vad straffet blev.

Hänt nått i frågan?

Jag undrar oxå vad en sån förseelse ger för straff.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Phaeton Falgfixaren.se
7 september 2011 · 647 Inlägg

killercow skrev:
vore kul å veta vad straffet blev.

Hänt nått i frågan?

4000kr i böter och 7mån indraget körkort smile

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
killercow
7 september 2011 ·

Phaeton skrev:

killercow skrev:
vore kul å veta vad straffet blev.

Hänt nått i frågan?

4000kr i böter och 7mån indraget körkort smile

hur gick de med taxijobbet då? hmm

Muttley
7 september 2011 ·

killercow skrev:

Phaeton skrev:

killercow skrev:
vore kul å veta vad straffet blev.

Hänt nått i frågan?

4000kr i böter och 7mån indraget körkort smile

hur gick de med taxijobbet då? hmm

För och gissa så får han nog leta annat jobb. Vad ska en åkare ha en körkortslös anställd till?  Tror inte de vill ha någon springande där bara.
Bara för att ge lite mer info. Hade han kört taxi med en kund i bilen och han blivit av med körkortet i en kontroll. Då hade han fått sätta av kunden på platsen och ringa efter en ny bil. Sen köra sina 24 timmar eller vad man får.

IX ____________________________________
7 september 2011 · 1 340 Inlägg

Hur regnigt var det?
Mätningar i regn brukar undvikas då det kan uppstå tveksamhet om mätningens tillförlitlighet hmm

5 kap 2 § RPSFS 2003:6 (Har dock min fina lagbok på universitetet, så kan inte säga att lagen är aktuell, men som MP fick vi aldrig mäta i regn...)


Edit: Fast du körde ändå fort!
tongue

Senast redigerat av RightFront (7 september 2011)

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang