1857
Sök

Tips och rekommendationer på flytt inom Sverige!

DHL:are
41 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Tjenare nu är det flytt på G och vill ha eran största hjälp att få veta vars det är det absolut bästa ställe att flytta till wink

Det är nämligen så att jag och min polare har våra planer på att flytta från detta surhål till "Skellefteå" i västerbottens län!. Och vi har ingen aning om vars man ska flytta där det är bra med jobb,trevligt folk och självklart garage möjligheter.
Våra krav är att det inte ska vara lika stort som t.ex stockholm,malmö,göteborg så allt utifrån dom ställerna är intressant att veta mer om smile

om vi ska vara lite petnoga så ska det vara gått om motor intresserat folk,
och absolut ingen inne sittar stad!
Det ska helst vara söder om övik.

men även allt utöver det där är intressant att höra vad ni tycker och tänker om eran stad,ort m.m

All Hjlälp uppskattas, så kanske ni ser två nya norrlänningar i er stad big_smile ha det kung så länge!

Skicka här i tråden eller PM

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
7 september 2011
Jag har bott en kortare period i Skåne och kan varm rekommendera Helsingborg. En riktigt gemytlig stad i lagom storlek med vackra hus/byggnader. Helsingborg är också en av de mest pubrikaste städerna i landet om jag inte kommer ihåg fel.

Människorna är socialt begåvade, och det viktigaste, töserna där nere i sundets pärla är både snyggare och trevligare än de vi har här i Norrland, åtminstone enligt mitt tycke smile

Vill också nämna närheten till Danmark och kontinenten med ett i förhållande till Sverige gigantiskt och relativt billigt utbud av öl, sprit osv.

Är du fotbollsintresserad kan du alltid unna dig en kväll på Olympia och se HIF mala ner allt motstånd, särskilt skitlaget från skitstaden i söder wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Fri fart för ett fritt folk!
14 637 Inlägg
7 september 2011
Örebro kanske ?!

uteställen vete tusan beror på ålder för studenter finns det mycket för folk runt 30-35 finns det mindre
bilintreserade finns det gott om
jobb finns det oxå har man truckkort går man inte arbetslös länge som ett exempel

det är ganska lätt att hitta runt här om man bara får in känslan av hur stan är uppbyggd

enda negativt är att garagen är rätt dyra men letar man garage i utkanten så finns det

mitt i mellan stockholm och göteborg om man gillar stora städer

nära till små hålor oxå så som karlskoga,degerfors,hallsberg,kumla,arboga
bra konkurans av elektronikvaror då mediamarkt och elgiganten ligger nära varandra (landets billigaste elprylar enligt tidningen)

fast allt är relativt svårt när man inte vet exakt vad för bakgrund ni har
för det är viktigt att kunna få ett jobb direkt

Kör fort så hinner inget hända...

945 Inlägg
8 september 2011
Du och en vän ska alltså flytta ihop för att ni inte trivs där ni bor just nu?
Målet är jobbmöjligheter bland annat inom orten?

Ska ge dig det tråkigaste men också bästa tipset!
Sök jobben och flytta därefter, flytta inte för att sen söka jobb.

Sök