W124 300e Kokar vid tomgång trots bytt termostat.

Skylin3 Jobbig person
6 september 2011 · 66 Inlägg

Har problem med min w124 300e - 90, manuell.  Bilen kokar vid tomgång, tog bort termostaten och den kokar fortfarande på tomgången. Bilen vitryker inte, det bubblar inte i expansionskärlet, det är inte vatten i oljan eller tvärtom och jag har värme i kupén. Bilen har ojämn tomgång och kan dö när man startar den oavsett värme på motorn men det fixar sig efter den gått några sekunder, mvh John smile

Lita på mig, jag ljuger
Audi A4 Avant "1.9Tdi" (2004)
Benzz
8 september 2011 · 36 Inlägg

Funkar visko kopplingen?

gamlingen
8 september 2011 · 5 198 Inlägg

Skylin3 skrev:
Har problem med min w124 300e - 90, manuell.  Bilen kokar vid tomgång, tog bort termostaten och den kokar fortfarande på tomgången. Bilen vitryker inte, det bubblar inte i expansionskärlet, det är inte vatten i oljan eller tvärtom och jag har värme i kupén. Bilen har ojämn tomgång och kan dö när man startar den oavsett värme på motorn men det fixar sig efter den gått några sekunder, mvh John smile

Om den kokar på tomgången trots att du inte har nån termostat så cirkulerar inte vattnet..

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
8 september 2011 · 1 594 Inlägg

gamlingen skrev:

Skylin3 skrev:
Har problem med min w124 300e - 90, manuell.  Bilen kokar vid tomgång, tog bort termostaten och den kokar fortfarande på tomgången. Bilen vitryker inte, det bubblar inte i expansionskärlet, det är inte vatten i oljan eller tvärtom och jag har värme i kupén. Bilen har ojämn tomgång och kan dö när man startar den oavsett värme på motorn men det fixar sig efter den gått några sekunder, mvh John smile

Om den kokar på tomgången trots att du inte har nån termostat så cirkulerar inte vattnet..

Precis, jag tror på paj vattenpump.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang