5709
Sök

Jetta mk2 1,8 cl (RP) -91 hög bränsleförbrukning ca 1,2L/Mil (trasigförgasar fläns mm) tips uppskattas!

606 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
Köpte en jetta för 1 månade sen och då var de ingen soppa i den tankade 35 liter och blåste hem i ca 120 - 150 km/h i ca 10-15mil, totalt kom jag 55 mil på dom 35 literna hur kung som helst!

1,5 vecka sen... tankar 51 liter och då har jag soppa upp till tanklocket... på dom 55 literna eller va tanken rymmer kom jag endast 44mil konstigt ? ja... kollade nt lite och upptäkte att förgasarflänsen är sprucken och vickar jag på förgasaren så drar den ganska bra med tjyvluft "Pyser" och går som en påse nötter.... detta antar jag kan vara en orsak men finns det mer ?

Fel 1: sprucken förgasarfläns
Fel 2: efter jag tankat fulltank bette sig bilen konstigt vid tex ett trafikljus när jag skulle köra iväg höll bilen på att dö hänt ett par gånger... ( kan de bero förgasar flänsen ? )
Fel 3: Kablen till Lambdasonden i samma kabel går även en jord kabel som går till ventilkåpan den kabeln var av när jag köpte bilen ( alltså jorden) har satt ihop den igen men kan lambdan va väck eller något ?

sen har jag inte kollat så mycke mera... är inte så inne på detta! ge gärna tips om vad mer jag kan felsöka och vad man kan göra... har hällt i lite lacknafta i tanken vilket gjorde bilen mycke piggare dock...

tack på förhand svar uppskattas smile trevlig helg! ;D

Kan det lagas ska det lagas! :)

Sök