5843
Sök

Känns som jag tappat effekt i motorn!

619 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Har minimeswapat till D15D6 på Honda civicen, men nu dom senaste dagarna så känns det som att när vtecen ska komma i vid 4-5000 varv så händer det inte lika mycket som tidigare. Jag har bytt stift och alla kablar sitter i (tror jag). Hör att catten låter skumt på 2500 varv, börjar rassla och ha sig. Men det ska väl spela nån roll? Nån som har en aning om vad man kan kolla så det står rätt till?
Senast redigerat av juhaaan (12 september 2011)

Offroad Racing
3 123 Inlägg
12 september 2011
om katten rasslar så sitter ju nåt löst, och det som har lossnat kan täppa till avgasröret nästan helt. Och det har ju viss inverkan på effekten... (testa att andas genom ett sugrör wink )

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

619 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Jo fast det är bara på 2500 varv det låter, och det muttrarna har rostat igen så jag kan inte kolla det nu heller ..

Offroad Racing
3 123 Inlägg
12 september 2011
Blir ju olika resonans/vibrationer vid olika varvtal. Och har nåt lossnat så sitter det ju ivägen oavsett om det hörs att nåt rasslar eller inte...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

619 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Jo det är sant det, får kolla upp det då..

619 Inlägg
619 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Bullet--- skrev:
så det är alltså en d15b7 med en d16z6 topp om jag fattat det rätt.
Men skulle rekomendera att lossa caten för att kontrollera ljudet, kan vara som tidigare inlägg att något lossnat och täpper igen.

Stämmer!

Jo fast då lär jag kapa den då bultarna e fastrostade. Vore bra och veta OM det kan vara nåt annat som e problem som man kan kolla

Sök