Köpråd: Saab,Audi eller förslag

streetz
15 september 2011 · 46 Inlägg

mycket, om inte väldigt bra svar av er! Men valet är ju oerhört svårt! och bra svarat där om saab, man vågar nog köpa dom pga att det finns så många reservdels bilar också...
Men får nog nästan provköra bilarna för att förstå och få en bättre blick på det hela..
Men alla är även snygg så... och även sportiga!

Andromeda Rumpmas
16 september 2011 · 3 860 Inlägg

streetz skrev:
okej tack för superbra svar It_mupp! ja saab verkar vara bra men tittar även på bmw och passat nu...
Ja dom orden använde nästan han med men att a4 var absolut bäst av dom äldre bilarna men många säger att framvagnen är helt värdelös och delar och allting så så dyrt.. jo jag vet kollat mycket på det!
Men måste säga att en bmw 320 för ca 15000kr lockar också! även passaten med 1,8t

Men va fan...

En Saab för 15-25k kommer inte att sjunka som en sten i värde. Delar finns och det är redan gamla bilar, dessutom populära ungdomsbilar.  Däremot ska man nog definitivt inte gå och köpa sig en nyare Saab, typ en 09:a eller så om man inte får ett löjligt bra pris. Det är de nyare bilarna som fortfarande är värda ett par hundra tusen som kommer att minska ohyggligt i värde när kk är ett faktum.

Senast redigerat av Andromeda (16 september 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
it_mutt Avstängd
16 september 2011 · 10 388 Inlägg

Det är väl nog sant att den inte kommer sjunka som en sten, den kommer ju inte vara värd 5000:- nästa år, MEN jag tror nog att både Audi & BMW håller värdet bättre än Saab (detta är bara baserat på priserna på ex.vis blocket), volvo har jag inte koll alls på, då det aldrig varit intressant för min del.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang