4217
Sök

Volvo V50 T5 Vs. C30 T5 turbon slutar ladda efter 3500rpm???

25 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
Hej Hej alla fantastiska motormänniskor! Jo det är så att jag har en Volvo v50 T5a 220HK och Brorsan köpte en C30 T5a 220HK igår. Nu är det som så att han ringde mig idag och ville testa min v50 då han tyckte att hans C30 gick lite konstigt. Vi vet inte säkert men vi tror att det sitter samma motor i C30,S40N & V50 T5orna 220HK 6växlade lådor men vi är inte helt 100 på att så är fallet. nu allafall så är det så att hans bil (C30n) laddar som den ska tills bilen kommer upp över 3500rpm då slutar den helt plötsligt ladda. min v50 laddar hela vägen vid gaspågrag. Och det spelar ingen roll vilken växel han ligger på, efter 3500rpm är det som och turbon slår ifrån. Någon som har någon teori om vad det kan röra sig om? detta vet vi : Inga missljud från någon av motorerna. Ingen av dem är chippade dvs dem är båda orginal i motorn. Tycker bara att det verkar jäkligt skumt att den liksom klipper turbon efter 3500rpm medans min laddar fullt ut. Jag vet att det finns folk här på Garaget.org som är otroligt skickliga på turbo motorer eller kanske har någon annan haft liknade problem? /Matte

25 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
Fixat! länge leve BSRs PPC smile

3 860 Inlägg
16 september 2011
Vad var felet, hur löste ni det?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

25 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
Körde in BRS PPC modul och sedan tog bort några fel. Det visade sig att turbon överladdade från start och efter 3500rpm var turbon på max dvs den kunde inte ladda mer utan slog i från. Fråga mig inte riktigt hur det funkar då det finns så jäkla mycket el och avancerade datorboxar i dagens bilar. Men det funkade och nu går den normalt. Nu laddar den hela vägen istället för bara till 3500rpm som en kanon kula och sedan ingenting.

Sök