3373
Sök

Bmw 518i går ej att varva ut

107 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Tjenere! köpte mig en bmw 518i e34 -90 som är tänkt som vinterbil men vid 5000 varv så bryter den och går dåligt, typ som ett varvstopp fast ökar sakta och går som skit!

kollat tändsystemet och provat att ta lös kabeln till Lmm

vad är problemet?hmm

Sänk väl!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 september 2011
Är detta tydligast när motorn är varm? Knackar motorn från toppen och/eller tickar motorn kraftigt?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

107 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
den är så hela tiden.. ja de gör den men kamaxel och allt sånt är bytt för ca 500mil sedan

Sänk väl!

107 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
konkas skrev:
den är så hela tiden.. ja de gör den men kamaxel och allt sånt är bytt för ca 500mil sedan

och "torrvarvar" ja så är de som vanligt utan problem

Sänk väl!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 september 2011
Ok, är kamaxeln sliten kan den nämligen bete sig antingen så här eller att den endast orkar varva ut kall (Jag vet, inte bra att göra). Anledningen till att det på vissa bilar går när den är kall är för att avgasreningen inte är helt aktiv då. När motorn är varm och denna börjar reglera stryper den sig själv har jag fått förklarat för mig.

I ditt fall vet jag inte, fungerade den ordentligt efter kamaxelbytet om du ägde den då? Annars kanske något står fel är en gissning?

107 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
okej! nej den orkar aldrig varva ut när man kör men frikopplar man så går det varva ur den.. nej va inte jag som bytte kamaxeln köpte den i detta skicket och märkte de på vägen hem

kan det va nått tätt bränslefilter?

Sänk väl!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 september 2011
konkas skrev:
okej! nej den orkar aldrig varva ut när man kör men frikopplar man så går det varva ur den.. nej va inte jag som bytte kamaxeln köpte den i detta skicket och märkte de på vägen hem

kan det va nått tätt bränslefilter?

Bränslefiltret skall bytas vid inspII det vill säga med 6000 mils intervall på din bil, dock är det få som kommer ihåg att göra så. Jag tvivlar på att ett tätt filter ger dessa symptom men det kan alltså vara en bra idé att byta filter oavsett!

Har kamaxel och dylikt bytts och bilen inte går som den skall tror jag det kan vara en bra idé att kolla över så allt är rätt inställt!

Sök